زهرا امیرابراهیمی بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد
کد خبر: 2532
دلم با آبادان و ایران است

زهرا امیرابراهیمی بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد

زهرا امیرابراهیمی، بازیگر ایرانی برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد.

بیان فردا | زهرا امیر ابراهیمی برای بازی در «عنکبوت مقدس» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد تا به اولین زن ایرانی برنده این جایزه تبدیل شود.
مراسم اختتامیه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن ساعتی پیش در کاخ جشنواره کن برگزار شد، در جریان اختتامیه کن، زهرا امیر ابراهیمی برای بازی در «عنکبوت مقدس» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد. این اولین بار در تاریخ سینمای ایران است که یک زن ایرانی این جایزه را دریافت می‌کند.

زهرا امیر ابراهیمی پس از دریافت جایزه کن چه گفت؟

زهرا امیرابراهیمی یا همان زر امیرابراهیمی پس از دریافت این جایزه به روی سن رفت و جملاتی را به زبان فارسی بر زبان آورد؛ او گفت: «خوشحالی و موفقیت برای من مفاهیم عمومی وجمعی هستند.هرچند در این لحظه خیلی خوشحالم، ولی بخشی از وجودم برای مردم ایران که هر روز گرفتار مشکلات زیادی هستند غمگین است.»

امیرابراهیمی ادامه داد: « دل من با آبادان است، دل من با گوشه و کنار خاک ایران است. من اینجام اما دلم با زنان و مردان ایران است.»

گفتنی است که فیلم سینمایی برادران لیلا، ساخته سعید روستایی که بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده و ... در آن ایفای نقش می‌کنند، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره حضورداشت.

در مراسم اختتامیه جشنواره کن، اصغر فرهادی که جزو هیات داوران جشنواره بود نیز حضور داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین