ترانه علیدوستی آزاد شد
کد خبر: 3330

ترانه علیدوستی آزاد شد

ترانه علیدوستی که از 26 آذرماه امسال بازداشت شده بود، دقایقی پیش با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

بیان فردا | خبرگزاری ایسنا در خبری به نقل از زهرا مینویی، وکیل مدافع ترانه علیدوستی از آزادی موکلش با تودیع وثیقه خبر داده است.

مینویی گفته که ترانه علیدوستی، روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه با تودیع وثیقه آزاد شده است. گفته می‌شود که مبلغ وثیقه او یک میلیارد تومان است.

بازداشت ترانه علیدوستی که در ادامه بازداشت شماری از بازیگران، فعالان مدنی و ... در پی ناآرامی‌های اخیر انجام شده بود، موجی از واکنش‌های جهانی را به دنبال داشت که از جمله آن می‌توان به درخواست بیش از 600 چهره هنری سینمای جهان اشاره کرد. رابرت دنیرو، ژولیت بینوش، جیسون موموآ و ... از جمله افرادی بودند که خواستار آزادی فوری این بازیگر ایرانی شده بودند.

در ایران نیز ده‌ها تن از سینماگران کشورمان با حضور در مقابل زندان اوین یا با انتشار پست‌های اینستاگرامی خواستار آزادی ترانه علیدوستی شده بودند، رخشان بنی‌اعتماد، سحر دولتشاهی، هانیه توسلی، احترام برومند، شهاب حسینی، یسنا میرطهماسب، لیلی رشیدی، احترام برومند، مینا اکبری و ... از جمله این افراد بودند.

پیش از ترانه علیدوستی، کتایون ریاحی، سهیلا گلستانی و هنگامه قاضیانی نیز از جمله بازیگران شناخته شده‌ای بودند که بازداشت شدند. بازیگرانی و هنرمندانی چون الناز شاکردوست، اشکان خطیبی، شقایق دهقان، سیروان و زانیار خسروی، نوید محمدزاده، فرشته حسینی و ... نیز از احضار خود به مقام‌های قضایی خبر داده بودند.

ترانه علیدوستی پیش از بازداشت، با انتشار نوشته‌ای با عنوان ژن،ژیان،ئازادی از خیزش اخیر زن، زندگی، آزادی حمایت کرده و حجاب از سر برداشته بود.

دلیل بازداشت ترانه علیدوستی چه بود؟

۲۶ آذرماه امسال و پس از اعلام خبر بازداشت ترانه علیدوستی، قوه قضاییه اعلام کرد که دلیل این بازداشت، «برخی اظهار نظرهای بدون استناد در مورد وقایع اخیر، همچنین انتشار مطالب تحریک‌آمیز در جهت حمایت از اغتشاشات خیابانی قبلی از سوی برخی چهره‌ها و تعدادی از سلبریتی‌ها در هفته‌های گذشته» بوده است.

انتهای پیام 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین