کد خبر: 4193

ترک کردن قهوه چه بلایی سر موهایتان می‌آورد؟

در طول زندگی طبق بعضی از تصمیماتی که می‌گیریم یکسری از عادات روزمره خود را کنار می‌گذاریم و ترک این عادت‌ها عوارض و فواید خاص خودش را دارد. اگر قهوه را ترک کنید، چه اتفاقی برای موهایمان می‌افتد؟

اکثر ما در بعضی از برهه‌های زندگی تصمیم می‌گیریم که دیگر قهوه نخوریم. این قضیه برای ما با چالش‌های زیادی همراه است. جالب است بدانید که قهوه فوایدی هم برای سلامت و هم زیبایی موهایمان دارد. قهوه معمولاً چیزی بیشتر از سرحالی و کم خوابی برای ما ایجاد می‌کند اما هرگز نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد. در این قسمت قصد داریم به شما توضیح دهیم که اگر قهوه را ترک کنید، چه اتفاقی برای موهایتان می‌افتد؟

کاهش سرعت رشد مو

اگر می‌خواهید که موهای تان سریع تر رشد کند، با نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز می‌توانید تار موی بلند تری داشته باشید. کافئین موجود در قهوه هورمونی که باعث ریزش مو است را از بین می‌برد. در نتیجه به سلول های مو کمک می‌کند تا ترکیبات ارگانیک بیشتری را تولید کنند و آن ها را در فاز فعال رشد مو قرار می‌دهد.

کاهش درخشندگی موها

وقتی که از سرم و نرم کننده برای موهای خود استفاده می‌کنید، به آنها جان تازه می‌دهید و نتایج آن را در کوتاه مدت مشاهده خواهید کرد اما قهوه جدا از فواید زیادی که برای سلامت بدن دارد، باعث می‌شود تا موهای زبر دوباره جان تازه بگیرند زیرا کافئین جریان خون را افزایش می‌دهد، مواد مغذی را به ریشه مو رسانده و باعث می‌شود تار موی شما درخشان‌تر به نظر برسد.

شکننده شدن موها

قهوه علاوه بر این که روحیه‌تان را سرحال می‌کند، باعث تقویت داخل موها هم می‌شود، جریان خون را در آن افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث می‌شود که فولیکول های مو ضعیف نشوند، ریزش مو نداشته باشید و موهای نرم‌تر و قوی‌تری به شما تحویل می‌دهد.

حجم کمتر موها

بیشتر محصولات مو حاوی کافئین هستند که موهای شما را پرپشت نشان می‌دهند و باعث می‌شوند که مواد تقویت کننده راحت‌تر خودشان را به فولیکول‌های مو برسانند. کافئین جریان خون را بهبود می‌بخشد و باعث ضخیم‌تر شدن و پرپشت شدن موها خواهد شد.

سخت‌تر جمع کردن موها

بافت مو اساساً از طریق ژنتیک تعیین می‌شود اما عادات خوردن و نوشیدن هم تاثیر مستقیمی روی کیفیت مو دارد. کافئین جدا از این که موهای شما را تقویت و براق می‌کند، به شما کمک می‌کند تا موهای یکدست‌تری داشته باشید، زیرا ویتامین ها و مواد مغذی را به ریشه مو می‌رساند و باعث نرم‌تر شدن موها شده اما نخوردنش، رسیدگی به موها و جمع و جور کردنشان را سخت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین