کد خبر: 4220

خطر مرگ بیخ گوش این مردان؛ مشکل تکرر ادرار در زنان و تفاوت عوارض کلیه در زن و مرد

در این بسته سلامت دکتر سلمان اسلامی درباره سرطان پرستات در مردها و تکرر ادرار و البته دردهای کلیوی در زنان و مردان توصیه‌هایی ارائه می‌دهد.

 

  • خطر مرگ بیخ گوش مردان؛ ۴۵ سال به بالاها مراقب باشند

دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری می گوید :سرطان پروستات بیماری بدون نشانه ای است که جز در مراحل پیشرفته با نشانه ای در بیمار همراه نیست، اما در صورت تشخیص زودهنگام بطور کامل قابل درمان است.تشخیص آن با انجام سالانه آزمایش خون PSA از ٤٥سالگی به بعد ممکن است.برای بیشگیری از این این بیماری داشتن رژیم غذایی بر فیبر و سرشار از میوه و سبزیحات تازه بشدت توصیه می شود.

 

  • توضیحات یک متخصص درباره یک مشکل شایع در زنان

دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری با تاکید بر اینکه چاقی های شکمی ، یبوست و عوارض ناشی از دوران بارداری خانم ها را مستعد تکرر ادرار می کند، می افزاید: اما کسانی که بدنبال استرس یا در مواجهه با سرما دچار تکرر ادرار می شوند و عوارضی مثل سوزش و فشار هنگام ادرار کردن ندارند ، نباید نسبت به این عارضه نگرانی به خود راه دهند.

 

 

  • تفاوت‌های عوارض عفونت کلیه در زنان و مردان

دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری می‌گوید :عفونت کلیه ها معمولا در بیمارانی که سنگ کلیه دارند که دفع نشده ایجاد می شود که با تب، درد پهلو و حال عمومی بد همراه است. اما در خانم ها معمولا عفونت مثانه شایع است که با درد در ناحیه تناسلی، سوزش و خونریزی در ادرار همراه است و درمان آن با افزایش مصرف آب و گاهی مصرف آنتی بیوتیک ممکن است. مهم تر از همه این موارد عفونت‌های پروستات است که در افراد جوان باید جدی گرفته شود. چراکه اگر ریشه کن نشود می‌تواند اختلالات ادراری ماندگار ایجاد کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین