جریمه کرونایی ۲۹۹ هزار خودور در ایام نوروز
کد خبر: 1983

جریمه کرونایی ۲۹۹ هزار خودور در ایام نوروز

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور از جریمه ۲۹۹ هزار خودرو به دلیل عدم تزریق واکسن توسط مالکانشان خبر داد.

بیان فردا | سردار سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهور انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جریمه خودروهایی که مالکان آنها واکسن نزده در ایام نوروز به سفر رفته بودند، گفت: در بحث جریمه های کرونایی وزارت بهداشت براساس کد ملی افراد به ما اعلام کرده است که چه کسانی واکسن تزریق نکرده اند و ما هم برهمین اساس در ایام عید ۲۹۹ هزار خودرو را به دلیل عدم واکسیناسیون مالکان آنها اعمال قانون کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر کسی واکسن زده اما جریمه شده است به هیات های ۵ نفره ما مراجعه کند و نامه واکسن خود را ارائه دهد تا تغییرات اعمال شود.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره استفاده از دست افزار و دوربین البسه برای ماموران راهور گفت: در خصوص دست افزارها تقریبا همه ماموران ما دست افزار دریافت کرده اند و در این زمینه تکمیل شده ایم. یک هزار و ۵۰۰ عدد دست افزار نیز در همین شب عید بین همکارانمان توزیع کردیم.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: صدور قبض های کاغذی دیگر برای ما کارایی ندارد و اقدامات ما در روی دست افزار انجام می شود.

وی ادامه داد: در خصوص دوربین های البسه نیز عددی که برای ما در نظر گرفته اند هنوز کافی نیست اما پرسنل ما استفاده می کنند.

رئیس پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: اساسا یکی از اهداف ما تحول سیستمی در راستای هوشمندسازی است و تلاش می کنیم تا جایی که امکان دارد از سامانه ها و سیستم ها استفاده کنیم و تنش و برخوردمان با مردم به حداقل ممکن برسد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های خودروسازی برای خودروهای خود تست انجام می دهند، گفت: براساس قانون سازمان استاندارد این مسئولیت را برعهده دارد و از آنجا که سازمان استاندارد نیروی لازم برای این کار را ندارد از 4 یا 5 شرکت پیمانکار برای این کار استفاده می کند.

وی ادامه داد: وزارت صمت و محیط زیست نیز برای این آزمایشات، بیشتر از شرکت های خصوصی استفاده می کنند.

رییس پلیس راهور انتظامی کشور گفت: اما ما به عنوان پلیس از یک منظر در خط تولید باید بازدید داشته باشیم و از شماره شاسی شماره موتور و درست بودن ارکان وسیله بازدید می‌کنیم.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: اما براساس قانون اگر سازمان استاندارد، وزارت صمت و محیط زیست تاییدیه برای خودرو صادر کنند ما باید این خودرو را پلاک کنیم. ما امیدواریم دستگاه‌های متولی روی کیفی سازی و ایمنی کار کنند و اگر این کار نکنند ما از طریق همان بازدیدی که از خط تولید داریم و باید انجام دهیم این موارد را نیز کنترل می کنیم.

رییس پلیس راهور انتظامی کشور تاکید کرد: ما امیدواریم در سال ۱۴۰۱ همه دستگاه‌های مسئول را برای ایمنی در تردد و کاهش تصادفات پای کار بیاوریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین