هوای «ناسالم» تهران برای گروه‌های حساس/ احتمال «رگبار» و «گرد و خاک» در برخی مناطق
کد خبر: 2121

هوای «ناسالم» تهران برای گروه‌های حساس/ احتمال «رگبار» و «گرد و خاک» در برخی مناطق

طبق پیش‌بینی‌ شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با توجه به عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوای امروز تهران در مناطق پرتردد برای گروه‌های حساس ناسالم است و احتمال رگبار و نیز گسیل گردو خاک در مناطق مستعد تهران وجود دارد.

بیان فردا| پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز پنجشنبه (۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

همچنین با تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز و احتمال رگبار، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد نیز وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد تا صبح روز جمعه (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) باعث انباشت آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل از میزان غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل کاسته خواهد شد و افزایش تندی باد در طول روز نیز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی جمعه و افزایش نسبی ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۱۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۱ است و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

انتهای ‌پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین