جمع آوری ۱۰ هزار معتاد‌ متجاهرطی ۲۰۰ روز در تهران
کد خبر: 2411

جمع آوری ۱۰ هزار معتاد‌ متجاهرطی ۲۰۰ روز در تهران

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ساخت مرکز ۴هزار نفری نگهداری از معتادان متجاهر در شمال شرق تهران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰هزار معتاد متجاهر از سطح تهران جمع‌آوری شده‌اند.

بیان فردا| احمد احمدی‌صدر درباره نتایج دستاوردهای قرارگاه اجتماعی که پس از حضور علیرضا زاکانی در شهرداری تهران ایجاد شده است، گفت: از آنجایی که معضل معتادان متجاهر در کلانشهر تهران موجب آزار شهروندان شده بود، این نیاز جدی دیده شد تا با همکاری سازمان‌ها و نهادهای دیگر در اقدامی فوری این قرارگاه را راه‌اندازی و فعالیت‌مان را آغاز کنیم. حالا پس از گذشت چند ماه، ستاد مواد‌مخدر عنوان کرده که این قرارگاه آثار خوبی را روی چهره تهران گذاشته است؛ چون براساس مقایسه آمارها در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ جمع‌آوری و پذیرش معتادان متجاهر افزایش چشمگیری دارد و روند خوبی را در پیش گرفته است.

او افزود: البته برای این موضوع نیاز به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داریم که برنامه بلندمدت آن بین یک تا 3سال زمان می‌برد تا بتوانیم زیرساخت‌ها را برای رفع مشکلات و ایجاد بستر مناسب آماده کنیم. مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: همچنین کمیته حمایت از خانواده‌های معتادان متجاهر، زباله‌گردها و کودکان کار شهر تهران تشکیل می‌شود. احمدی‌صدر درباره نحوه فعالیت قرارگاه اجتماعی هم توضیح داد: این قرارگاه موضوعات مختلفی را درباره آسیب‌های اجتماعی بررسی می‌کند. مهم‌ترین آن بررسی ظرفیت‌های موجود در تهران برای نگهداری معتادان متجاهر است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: اقدام دیگر در این برنامه جامع، شناسایی نقاط آلوده در شهر تهران است که با توجه به شواهد، محله‌های شوش و هرندی آلوده‌ترین نقاط محسوب می‌شوند که با مراجعه متعدد، این نقاط را برای حضور مداوم افراد معتاد و موادفروش ناایمن کرده‌ایم که این موضوع رضایت شهروندان را به همراه داشته است. او در ادامه به تشکیل کمیته حمایت از خانواده معتادان متجاهر، زباله‌گردها و کودکان شهر تهران از این هفته خبر داد و گفت: کودکان کار به 2گروه تقسیم می‌شوند؛ اول آن دسته از کودکانی که سرپرست ندارند و به نوعی نان‌آور خانواده هستند و معمولا در مغازه‌ها و کارگاه‌های کوچک مشغول به کارند و دسته دیگر آنهایی هستند که سرچهارراه‌ها یا در واگن‌های قطار شهری فال و کالاهای ارزان را می‌فروشند که در حقیقت شغل آنها تکدی‌گری است.

احمدی‌صدر گفت: بررسی‌هایی که درباره دسته دوم کودکان کار انجام شده است، نشان می‌دهد که آنها زیرنظر مافیا فعالیت دارند و در ازای جای خواب و 3وعده غذای روزانه، با آنها همکاری دارند که امیدواریم با تشکیل این کمیته و برگزاری نخستین قرارگاه این مشکلات را در تهران رفع کنیم. وجود زباله‌گردها هم از موضوعات مهمی است که این هم مافیا دارد و باید در کمیته با حضور نهادهای مدعو بررسی شود تا بتوانیم زیرساخت‌های رفع این مشکل را برای اقدامات میسر، مهیا کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین