بحران بدون مشارکت مردم قابل مدیریت نیست
کد خبر: 2508

بحران بدون مشارکت مردم قابل مدیریت نیست

مدیریت بحران جای کار سیاسی نیست.

بیان فردا | رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از اداره‌ محلی مدیریت بحران به عنوان شاخصی برای توسعه‌یافتگی نام برد و گفت: در صورتی که بحرانی در یک نقطه یا منطقه کوچک اتفاق بیفتد و در همان منطقه نیز مدیریت شود، این نشان‌دهنده پیشرفته بودن مدیریت بحران است.

علی نصیری در مراسم انتصاب سرپرستان ادارات معاونت «بازیابی، توانمندسازی و مشارکت جامعه‌پذیر» سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این که از افزایش ظرفیت جامعه به عنوان الگویی برای سنجش توانایی مقابله با بحران نام برده می‌شود، گفت: هر چقدر بخواهیم دیرتر دچار بحران شویم باید تلاش کنیم ظرفیت جامعه را افزایش دهیم، برای انجام این مهم نیز جوامع محلی باید کار خود را درست انجام دهند ، توانمند شوند و توانایی حل مشکلات‌شان را داشته باشند.

وی با یادآوری این نکته که بحران بدون مشارکت مردمی قابل مدیریت نیست، افزود: مردم در لحظات اولیه وقوع بحران نباید خطا کنند، در نتیجه باید تجهیز شوند و بتوانند از وقوع بحران پیشگیری کنند.

نصیری با بیان این که مدیریت بحران جای کار سیاسی نیست، اظهارکرد: گروه‌های دوام، ابزار گروه‌های سیاسی نیست و ابزار مردم برای ارتقای ایمنی است. همچنین این گروه ها نباید به چهره‌های خاص محدود شوند؛ بلکه باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که همه شهروندان در آن عضویت داشته باشند و تقویت شوند. وی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت شهروندان با استفاده از کار شبکه‌ای و تدوین دستورالعمل‌های دقیق با استفاده از مولفه‌های مدیریت جامعه محور تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع:‌ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین