زلزله ۵.۴ ریشتری در  "خوی"  / واحدهای اورژانس آذربایجان غربی در آماده باش کامل
کد خبر: 2856

زلزله ۵.۴ ریشتری در "خوی" / واحدهای اورژانس آذربایجان غربی در آماده باش کامل

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: همه واحدهای اورژانس در این استان پس از وقوع زمین لرزه در خوی به حالت آماده باش کامل در آمده اند و در صورت ضرورت از آنها استفاده خواهد شد.

بیان فردا | فرزین رضازاده روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه نیز برای پذیرش مصدومان احتمالی در حالت آماده باش است تا در صورت اعزام مصدوم، عملیات درمانی لازم برای آنها صورت گیرد.

وی با اشاره به مصدومیت حدود ۲۸۰ نفر در این زمین لرزه اضافه کرد:  تاکنون مورد حادی که نیاز به اعزام مصدوم به مراکز درمانی ارومیه باشد، گزارش نشده ولی این آمادگی بطور کامل ایجاد شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر آمبولانس‌های موجود در خوی و سلماس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه ۲ دستگاه آمبولانس از ارومیه به خوی اعزام شده است.

رضازاده اظهار کرد: در حال حاضر ۷۳ نفر در مرکز درمانی خوی و ۹ نفر در سلماس بستری هستند که اغلب آنها به خاطر شکستگی‌های ناشی از خروج با عجله از منزل در هنگام وقوع زلزله بوده و در حال حاضر، مریض بدحال نداریم.

به گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

کانون این زمین لرزه در هفت کیلومتری شهر خوی و در یک شهرک مسکونی (شهرک ولیعصر) بوده و مهمترین دلیل برای کاهش تلفات جانی و مالی وجود ساختمان‌های نوساز با ایمنی بالا در این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین