تاکید رادان بر مبارزه جدی با موادمخدر/تاثیر ساماندهی معتادان متجاهر در کاهش سرقت
کد خبر: 3549

تاکید رادان بر مبارزه جدی با موادمخدر/تاثیر ساماندهی معتادان متجاهر در کاهش سرقت

فرمانده فراجا جمع‌آوری معتادان متجاهر و مبارزه با خرده‌فروشان را از اهداف و اولویت‌های پلیس برشمرد.

بیان فردا | سردار احمدرضا رادان در همایش تخصصی رؤسای پلیس مبارزه با موادمخدر که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد، با بیان اینکه به معماری و سند راهبردی پلیس در مبارزه با موادمخدر نسبتاً توجه شده است، گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر نقشی محوری در تامین امنیت و ایجاد احساس امنیت در میان مردم دارد. ارتباط این پلیس باید به حدی توسعه پیدا کند سوداگران مرگ در آن‌ سوی مرزها هم در تیررس باشند و آنان هیچ منطقه‌ای را برای خود امن ندانند.

وی با بیان اینکه انتظامی کشور شهدای بسیاری را برای مبارزه با موادمخدر و نجات بشریت از شر این مواد تقدیم کرده است، گفت:‌ اما در کنار این موضوع، باید تهدیدی باشیم برای هر آن که بخواهد در حوزه مبارزه با مواد مخدر امنیت ما را به خطر بیندازد.

ضرورت توسعه روابط دیپلماتیک برای مبارزه با موادمخدر

فرمانده فراجا بر ضرورت روابط دیپلماتیک در مبارزه با موادمخدر تاکید کرد و گفت:‌ ارتباط با کشورها و به خصوص کشورهای هدف باید توسعه پیدا کند تا جایی بتوانیمد نقش مؤثری در مبارزه با مواد مخدر در آن سوی مرزها با همکاری کشورهای هدف داشته باشیم. دست اندرکاران تولید و توزیع عمده مواد مخدر نباید منطقه و سرزمینی را برای خود امن دانسته و تصور کنند که از طریق ورود به این منطقه می‌توانند موادمخدر را به داخل کشور انتقال دهند.

رادان بر ضرورت ریشه‌یابی پرونده‌های مبارزه با موادمخدر نیز تاکید کرد و گفت: گاهی اوقات برخی از پرونده‌ها به دلایل گوناگون به‌خوبی ریشه‌یابی نمی‌شود، به اعتقاد من اگر حتی نیاز است در ساختار دستکاری کرد، این کار باید انجام شود تا به‌صورت موضوعی و ریشه‌ای بتوان به مسائل رسیدگی کرد. از سوی دیگر ما باید از افسران کارشناس در پلیس مبارزه با موادمخدر استفاده کنیم و حتی از تجربه نیروهایی که بازنشسته شده‌اند هم باید استفاده کنیم تا کار برای پلیس آسان و برای حریف پلیس دشوار شود.

تاکید رادان بر شناسایی اموال قاچاقچیان موادمخدر

فرمانده فراجا بر ضرورت شناسایی اموال قاچاقچیان و سوداگران مرگ نیز تاکید کرد و گفت: شناسایی اموال این افراد بسیار مهم است، سوداگران مرگ به روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا به بنیان مالی‌شان لطمه‌ای نخورد تا بتوانند خود را بازیابی کنند، ما باید بتوانیم تا انتها اموال ناصواب را احصا کنیم. از این رو تاکید می‌کنم که شناسایی اموال باید جدی‌تر در دستور کار قرار بگیرد تا قاچاقچیان نتوانند مال حرام خود را به اموال تبدیل کرده و از قانون فرار کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اعمال نگاه جدید و ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ ما عهد بستیم آرامش مردم را تضمین کنیم و باید بفهمیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر دغدغه مردم چیست. هیچ وقت به عنوان فرمانده فراجا ناراحت نخواهم شد اگر اعلام شود که امسال نسبت به سال گذشته کشفیات مواد مخدر کمتر شده است؛ بلکه زمانی ناراحت می‌شوم که دغدغه مردم در جامعه در حوزه موادمخدر کاهش پیدا نکرده باشد. مردم آنچه را که می‌بینند دغدغه آن‌ها می‌شود و مردم از اینکه معتاد متجاهر در خیابان ببینند، ناراحت هستند و کاری ندارند که چه فرایندی باید حاصل شود که معتاد در خیابان نباشد؛ ظرفیت و اردوگاه و نیرو و ... به مردم ارتباطی ندارد چرا که مشکل مردم نیست و مشکل ما و سایر بخش‌ها است. مردم از ما کار و نتیجه می‌خواهند.

رادان با تاکید بر اینکه کار جهادی یعنی اینکه موضوع را به سایر سازمان‌ها حواله ندهیم، اظهارکرد: کار جهادی به معنای آن است که موضوع را دنبال و پیگیری کنیم تا بتوانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم تا دغدغه  امروز مردم نسبت به موضوع مواد مخدر رفع شود. به هیچ عنوان نباید در این زمینه خسته شوید، حتی اگر هزار بار هم بعد از جمع‌آوری معتادی آزاد شود باز شما باید به وظیفه خود عمل کنید.

معتادان متجاهر دغدغه مردم‌اند

فرمانده فراجا با بیان اینکه وجود معتاد متجاهر دغدغه مردم است و باید دغدغه آن‌ها را کم کنیم، گفت:‌همانطور که گفتم هیچ حقی برای خسته شدن در این امر نداریم. باید یک مبارزه جدی اطلاعاتی برای موضوع مواد فروشان خرد قرار دهیم و سرمنشا آن‌ها را بزنیم و شبکه‌های آنان را متلاشی کنیم. امروز کلید مبارزه با سرقت را برای دغدغه مردم زدیم و اگر کلید ساماندهی معتادان متجاهر زده شود به کاهش سرقت کمک خواهد شد چرا که بخشی از سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

رادان در ادامه تاکید کرد: اگر جایی مثل هرندی وجود داشت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران باید کیسه خواب ببرد و آنجا بخوابد. در حوزه مبارزه با موادمخدر باید طوفانی در جهت رفع دغدغه مردم به پا شود و پلیس مبارزه با مواد مخدر باید جایگاهی برای نخبه‌ها فراهم کند، امروز دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی با این پدیده مبارزه کرد و باید با استفاده از ظرفیت نخبگان با روش‌های سنتی خداحافظی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه پلیس مبارزه با موادمخدر باید به پهپاد مجهز شود و از فناوری‌های نوین استفاده کند، گفت: مبارزه با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر دو امری است که مردم و اصحاب رسانه باید از پلیس پیگیری کنند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین