کد خبر: 3652

مرگ یک آتش‌نشان در ساختمان بهار/ جزئیاتی از عملیات نفس‌گیری آتش‌نشانان در دود و آتش

سرانجام جدال 12 ساعته آتش‌نشانان با دود و شعله‌های آتش در یک ساختمان 10 طبقه قدیمی در خیابان بهار با شهادت یک آتش‌نشان و مصدومیت دست‌کم دو آتش‌نشان دیگر به پایان رسید.

بیان فردا | ساعت هنوز 10:30 صبح روز شنبه، ششم اسفندماه نشده بود که خبر وقوع حریق در یک ساختمان 10 طبقه تجاری - اداری در خیابان بهار، نرسیده به خیابان طالقانی به سامانه 125 آتش‌نشانی اطلاع داده شد. سه ایستگاه به محل اعزام شدند و مشاهده کردند که ساختمانی با قدمت بیش از 50 سال محل وقوع این حریق است.

ساختمانی با هفت طبقه روی زمین و سه طبقه زیرزمین که از شانس بد امدادگران حریق در طبقه منفی سه آن رخ داده بود. موضوع که ماموریت آتش‌نشانان را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرد و در نهایت نیز همین دشوار منجر به سقوط فرمانده ایستگاه 120 آتش‌نشانی تهران به چاهک آسانسور و شهادت وی شد.

این ساختمان که به گفته سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران پیشتر اخطار ایمنی آتش‌نشانی را دریافت کرده بود، به محلی برای یکی از دشوارترین ماموریت‌های آتش‌نشانی تهران در سالجاری بدل شد و بسیاری بیم آن را داشتند که حادثه‌ای مانند آنچه که در پلاسکو رخ داد این بار در خیابان بهار تکرار شود. حادثه ساختمانی که به ساختمان 153 معروف شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین