برای حل موضوع مسمومیت سریالی دانش‌آموزان سریع‌تر اقدام شود
کد خبر: 3700

برای حل موضوع مسمومیت سریالی دانش‌آموزان سریع‌تر اقدام شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون سه ماه از وقوع مسمومیت دانش آموزان در مدارس می گذرد اما هنوز این ماجرا در هاله ای از ابهام بوده و حتی دستگاه های امنیتی و بهداشتی نیز در ابهام به سر می برند فلذا باید سریع تر اقدامی صورت گیرد تا خانواده ها از نگرانی خارج شوند.

بیان فردا | محمد وحیدی در  جلسه علنی نوبت سوم امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری شفاهی، بیان کرد: طبق اصل ۵۲ قانون اساسی ما بودجه را به ترتیبی که قانون مشخص کرده تنطیم می کنیم. متاسفانه عده ای از دوستان که در کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده و از پیشنهاد خود دفاع کردند اکنون در صحن مخالف پیشنهاد مصوب بوده و پیشنهاد حذف می دهند. اگر قرار است اینگونه پیش رویم تا آخر بخش هزینه ای بخش زیادی از مصوبات کمیسیون تلفیق حذف خواهد شد. پس چرا ما اصلا تلفیق تشکیل دادیم و سه شیفت کار کردیم.

وی ادامه داد: باید بگویم که ما با افتخار اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی از زمان تشکیل خود در اجرای برنامه های متعددی موفق بوده، از جمله نگاه بسیار مهمی که به حوزه آموزش و پرورش در تمام سطوح تحصیلی و تسهیل آموزش عالی است اما آنچه که این روزها اتفاق افتاده به عنوان موضوع نگران کننده مسمومیت سلسله وار دانش آموزان در مدارس جای نگرانی دارد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روز گذشته با دستور رئیس مجلس جلسه مشترکی بین کمیسیون بهداشت و کمیسیون آموزش با حضور سه تن از وزرا تشکیل شد. امروز نیز رییس جمهور به وزیر کشور ماموریت دادند تا این موضوع را با جدیت دنبال کند. هدف مهم جمهوری اسلامی ایران کاهش بی سوادی و افزایش تحصیل دختران بوده و هست. بخش قابل توجهی از رتبه های علمی کشور توسط بانوان کسب شده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه تاکید کرد: این اتفاق منجر به ایجاد نگراتی در بین خانواده ها شده و نیاز به یک حرکت جدی از سوی اعضای  دولت دارد. اجزای مجلس نیز باید ورود کرده و در حداقل زمان ممکن برای رفع این نگرانی اقدام شود. اکنون سه ماه از وقوع این اتفاق در کشور می گذرد اما هنوز این ماجرا در هاله ای از ابهام بوده و حتی دستگاه های امنیتی و بهداشتی نیز در ابهام به سر می برند. باید سریع تر اقدامی صورت گیرد تا خانواده ها از نگرانی خارج شوند.

وی افزود: اگر قرار است باتوجه به تجربه موفقی که در دوران کرونا داشتیم تصمیمی در خصوص تعطیلی مدارس در دو هفته پایانی سال گرفته شود لازم نیست منتظر حادثه ای دیگر بود و باید زودتر اقدام شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر  وحیدی بیان کرد: در خصوص بخش اول صحبت های شما باید بگویم که هم لایحه دولت و هم مصوبه کمیسیون تلفیق نیازمند تصویب در صحن مجلس است. نمایندگان در صحن نیز اختیار دارند نظر خود را اعلام کنند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین