اولین واکنش رئیس سازمان پدافند غیرعامل به حوادث مدارس:
قطعا کار گروهک منافقین است
کد خبر: 3753

اولین واکنش رئیس سازمان پدافند غیرعامل به حوادث مدارس: قطعا کار گروهک منافقین است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امروز فضای عمومی و به ویژه مدارس کشور درگیر پدیده‌ای به نام هراس اجتماعی شده‌اند اما نه به این معنا که مسمومیت‌ها واقعی نیست بلکه القای یک ترس عمومی می‌تواند با ضریب قابل توجهی تعداد نمونه‌ها را افزایش بدهد.

بیان فردا | جامعه| سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در یادداشتی درباره رخدادهای اخیر در مدارس نوشته است: از روز نخستی که خبر مسمومیت‌ برخی از دانشآموزان عزیزمان در قم اعلام شد علی رغم اینکه اساسا این رخداد در لایه ایمنی و امنیت زیستی روی داده بود تیم‌های ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور بر سر صحنه حاضر شدند و در همکاری با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به نمونه برداری از محیط و انجام تست‌های مختلف از دانش‌آموزان و... مبادرت کردند.

دانش آموزان علایم بالینی مثل سرگیجه و سردرد داشتند اما هیچ یک از تیم‌ها نتوانستند در آن مقطع سرنخ قابل تاییدی از عامل مسمومیت پیدا کنند و چند نمونه‌هایی هم که به دست آمد قطعیت لازم را نداشت.

وم اینکه همه با هر علاقه و گرایشی می‌بایست نسبت به تامین امنیت مدارس احساس مسئولیت کنیم. اگر مشارکت مردم و همراهی آنها در مقابله با جریان نفاق در دهه ۶۰ نبود قطعا نمی‌شد با آن حجم از شرارت و توطئه برخورد کرد. امروز هم همه باید آگاه و هوشیار باشیم. مردم می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به نهادهای اطلاعاتی اطلاع دهند.

سوم اینکه در این شرایط خانواده‌ها باید بیشتر از گذشته با فرزندان به ویژه نوجوانان خود گفتگو داشته باشند. فراموش نکنیم سرکردگان جریان نفاق تمرکز برنامه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی را بر روی نسل جوان و نوجوان ما گذشته اند.

قطعا این زمستان به پایان می‌رساند و روسیاهی آن به چهره بدخواهان ملت خواهد نشست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین