افزایش آمار کرونا جدی نیست/ فعلا انتظار بروز پیک جدیدی را نداریم
کد خبر: 3832

افزایش آمار کرونا جدی نیست/ فعلا انتظار بروز پیک جدیدی را نداریم

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه سیر کرونا طی حدود ۱۰ روز گذشته، به صورت مداوم افزایش‌یابنده نبوده است، گفت: فعلا پیش‌بینی از اینکه بخواهیم وارد یک موج جدید شویم یا افزایش جدی مبتلایان را داشته باشیم، نداریم.

بیان فردا | دکتر سعید کریمی درباره روند ابتلا به کرونا در کشور، گفت: افزایش موارد کرونا در کشور قابل توجه نیست. البته که در طول زمان تغییرات و بالا و پایین شدن طبیعی است، اما آنطور نیست که وارد پیک جدیدی شده باشیم. موج هشتم بیماری در کشور تقریبا تمام شده است. با این حال این تغییرات و افزایش و کاهش‌ موارد با جمعیت ۸۵ میلیونی جامعه طبیعی است. فعلا انتظار نداریم که وارد پیک جدید شویم.

وی با بیان اینکه افزایش مواردی که در کرونا رخ داده است، جدی نیست، گفت: اینطور نیست که بگوییم ورودی‌هایمان به طور جدی بالا رفته یا بستری‌هایمان به طور چشمگیری افزایش یافته است. ما روزانه آمار مراجعین کرونا به بیمارستان‌هایمان را داریم و در این زمینه افزایش جدی نداشتیم و بستری‌های جدی اتفاق نیفتاده است. بنابراین فعلا پیش‌بینی از اینکه بخواهیم وارد یک موج جدید شویم یا افزایش جدی داشته باشیم، نداریم. مگر اینکه اتفاق جدیدی رخ دهد. به عنوان مثال جهش جدیدی از ویروس رخ دهد و ... که تا به امروز خدارا شکر چنین موردی نداشتیم.

کریمی تاکید کرد: بنابراین تغییرات در آمار در کشوری که ۸۵ میلیون جمعیت دارد، طبیعی است. آنچه اهمیت دارد، سیر و روند کروناست. سیر کرونا طی حدود یک هفته و ۱۰ روز گذشته، به صورت مداوم افزایش‌یابنده نبوده است و آمار بالا و پایین داشته است. بر این اساس فعلا از نظر کرونا انتظار بروز مشکل جدی نداریم. در عین حال بیمارستان‌های ما آمادگی کامل برای ارائه خدمت دارند.

وی گفت: در کشور ۱۵۶ هزار تخت بیمارستانی داریم و اکنون تعداد موارد اصلا قابل مقایسه با امکانات‌مان نیست و خدمت‌رسانی به خوبی قابل انجام است. باید توجه کرد که ما در پیک‌های دشوار کرونا از پس خدمت‌رسانی برآمدیم و اکنون که شرایط بسیار بهتر است.

انتهای پیام 

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین