طرح جدید آتش‌نشانی برای چهارشنبه‌سوری
کد خبر: 3873

طرح جدید آتش‌نشانی برای چهارشنبه‌سوری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آموزش میدانی به شهروندان برای مقابله و کاهش خطرات چهارشنبه‌سوری خبر داد.

بیان فردا | سید جلال ملکی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه‌سوری گفت: همه ساله با نزدیک شدن به شب چهارشنبه آخرسال، شاهد وقوع حوادث جبران ناپذیری برای برخی از افراد هستیم. خطراتی که از انفجار موادمحترقه، آتش‌سوزی و حتی وحشت و استرس ناشی شده و در مواردی حتی جان شهروندان را نیز گرفته است. متاسفانه در این میان گاهی حتی عابران پیاده و افرادی که هیچ نقش و حضوری در مراسم چهارشنبه‌سوری ندارند نیز قربانی افرادی می‌شوند که با نارنجک‌های دستی و ... یک سنت دیرینه را به حاشیه کشانده‌اند.

وی با بیان اینکه همه‌ساله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برنامه‌هایی را برای آموزش به شهروندان و کاهش خطرات و آسیب‌های ناشی از حوادث مرتبط با این شب در دستور کار قرار می‌دهد، گفت:‌ یکی از این برنامه‌ها اجرای کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک بود که طی سال‌های اخیر با مشارکت شمار زیادی از افراد شناخته شده و شهروندان به اجرا درآمد. امسال نیز علاوه بر پیام‌ها و هشدارهای آموزشی و پیشگیرانه، معاونت اجتماعی فرهنگی سازمان آتش نشانی اقدام به اجرای طرح آموزش میدانی به شهروندان کرد. 

ملکی با بیان اینکه این طرح با هدف ارتقای دانش ایمنی شهروندان اجرا شد، گفت: بر این اساس شماری از آتش‌نشانان و مربیان آتش‌نشانان داوطلب با حضور در سطح میادین و اماکن پرتردد مانند ایستگاه‌های مترو اقدام به توزیع بروشور در میان شهروندان کرده و علاوه بر آن آموزش میدانی را نیز در دستورکار خود قرار دادند. در جریان اجرای این طرح که از چند روز پیش آغاز شده، کارشناسان آتش‌نشانی با افراد مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان صحبت کرده و مخاطرات استفاده از موادمحترقه را برای آنان بازگو می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه والدین نیز یکی دیگر از گروه‌های هدف در اجرای این طرح هستند، گفت: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین قربانیان حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری نوجوانان و جوانان هستند، این موضوع نشان می‌دهد که نظارت خانواده‌ها بر عملکرد فرزندانشان و همراه‌شدن آنان با فرزندان خود در این شب تاثیر زیادی در کاهش حوادث و آسیب‌دیدگی‌های این ایام دارد.

ملکی با تاکید بر اینکه چهارشنبه‌سوری جشنی باستانی و با هدف معاشرت افراد و اعضای خانواده‌ها با یکدیگر است، گفت:‌ نارنجک‌های دستی، ترقه، آتش‌های حجیم و ... هیچ جایی در این سنت باستانی نداشته و آنچه که امروز انجام می‌شود، در واقع به انحراف کشاندن این سنت است.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین