اولین گفت‌وگو با پرویز برومند بعد از آزادی از زندان
کد خبر: 4018

اولین گفت‌وگو با پرویز برومند بعد از آزادی از زندان

پرویز برومند که در جریان اعتراضات نیمه دوم سال 1401 بازداشت و به قید وثیقه آزاد شده بود، در نخستین گفت‌وگوی خود پیشنهاد جالبی را به استقلالی‌ها مطرح کرد.

بیان فردا | با حذف استقلال از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا کام هواداران این تیم تلخ شد تا آبی‌دوستان شروع سال جدید را با ناراحتی آغاز کنند‌ .استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این فصل با تغییر و تحولات در کادرفنی کارش را شروع کرد و هر چه به پایان فصل نزدیک‌تر شدیم نتایج بهتری را به دست آوردند و ضمن جبران اختلاف هشت امتیازی نسبت به پرسپولیس در فاصله ۶ بازی به پایان مسابقات با سه امتیاز بیشتر نسبت به رقیب سنتی در یک قدمی صدر جدول قرار دارند. عملکرد درخشان آبی‌پوشان در بازی‌های لیگ و حذفی بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان این تیم را به حضور قدرتمند در لیگ قهرمان آسیا امیدوار کرده بود، اما خبر حذف این تیم مثال آب سردی بود که بر پیکره این تیم سرازیر شد!

اما خبر کنار گذاشتن استقلال از آسیا تنها اتفاق مهم فوتبال ما در تعطیلات نوروزی نبود و امیر قلعه‌نویی مربی و بازیکن پیشین این تیم هم کارش را در تیم ملی با انجام دو بازی دوستانه در مقابل روسیه و کنیا آغاز کرد‌. آغاز کار امیر و پایان رویای استقلال در آسیا بهانه‌ای شد تا با پرویز برومند، دروازه‌بان اسبق این باشگاه و تیم ملی کشورمان گفت‌وگویی ترتیب دهیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

  از تیم ملی شروع کنیم. یک مساوی و یک پیروزی نتیجه شروع کار قلعه‌نویی به عنوان مربی در تیم ملی بود‌. نظر خود را درباره انجام این دو بازی برای‌مان بگویید؟ 

فکر می‌کنم قلعه‌نویی در بازی اول شناخت کافی از ارنج و بازیکنان تیم‌ ملی نداشت و به آنچه می‌خواست‌ نرسید وگرنه جا داشت تیم روسیه را با چهار، پنج گل شکست دهند. به نظرم بازی با کنیا بیشتر از بازی با روسیه به درد قلعه‌نویی خورد و ‌ای کاش بازی دوم ما با روس‌ها بود. در هر صورت به عنوان یک ایرانی خیلی خوشحال شدم که در این دو بازی نباختیم و نتایج بدی هم رقم نخورد. دعوت از این دو تیم به امیر کمک کرد تا ارنج تیمش را پیدا کند.

  بازی با روسیه بی‌حاشیه نبود و بعضی از بازیکنان این تیم نسبت به مسائلی مثل فیلتر اینترنت در کشورمان مصاحبه‌های تندی انجام دادند. نظر شما درباره این حواشی به وجود آمده از جانب بازیکنان روس چیست؟ 

هر کی نظر خودش را دارد. نمی‌دانم آنجا که روس‌ها مستقر بودند، اینترنت داشت یا نه اما بخواهند به دلیل نبود اینترنت کشورمان را زیرسوال ببرند مورد قبول نیست. بازیکنان روسیه در کشوری میهمان ما بودند که تاریخی دیرینه و چند هزار ساله دارد. کشور ما تمدن و آثار باستانی بسیار فراوانی دارد و آرزوی خیلی‌هاست که به ایران بیایند اما خب این مشکلات هم بوده‌ است.

  انجام دو بازی تدارکاتی محک خوبی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیاست؟ 

هر قدر که تدارک بیشتری برای تیم ملی دیده شود مطمئنا بهتر است. امیدوارم تدارک بیشتری در دستور کار باشد و بازیکنان تیم ملی بیشتر در اختیار مربی باشند تا مربی ما بتواند نتیجه بگیرد. حالا که اعتماد شده به مربی ایرانی امیدوارم این اتفاق تداوم داشته باشد.

  نظر شما درباره دستیاران قلعه‌نویی که با انتقاداتی هم همراه بوده، چیست؟ 

اعتماد به مربیان ایرانی اتفاق خوبی است، اما درباره مربی دروازه‌بانان در حالت کلی نظرم این است که دروازه‌بانان ایرانی با مربیان ایرانی ارتباط بهتری می‌گیرند.در خصوص انتخاب مربیان هم نظر سرمربی مهم است و قلعه‌نویی باید دستیارانش را خودش انتخاب کند و نظر او در این باره مهم است.

  درباره مدت قرارداد امیر هم بحث وجود دارد. موافق قرارداد کوتاه‌مدت با مربیان ایرانی هستید یا با برنامه‌ریزی و قرارداد طولانی‌مدت؟ 

صد درصد باید به مربیان اعتماد کرد.درباره استفاده از مربی خارجی مشکلات وجود دارد و معتقدم مربیان بزرگ خارجی برای آموزش آکادمیک و فوتبال پایه مفید هستند. برای بزرگسالان استفاده از مربی ایرانی با کاریزمای بالا مثل قلعه‌نویی می‌تواند موثر باشد.

  کی‌روش چه دستاوردی برای تیم ملی داشت؟ 

هیچ! فوتبال ما سراسر هجومی بود، اما او ساختار فوتبال ما را دفاعی کرد. هر جا ساختار خودش را دارد. تغییرات اینچنینی هم زمان می‌برد و هم باعث به هم خوردن تیم می‌شود.

  برسیم به استقلال، تیم سابق شما از آسیا حذف شد. 

باور کنید خبر ندارم، واقعا حذف شدند؟! 

  بله!

این هم یکی دیگر از شاهکارهای آقای آجرلو بود که رسید به آقای فتح‌الله‌زاده! فتح‌الله‌زاده زمانی که روی کار آمد، فکر می‌کرد کار ساده‌ای پیش‌رو دارد اما نتوانست. متاسفانه بدهی به استراماچونی مدیریت نشد، پول کمی بود اما از بس بی‌خیال پرداخت شدنش بودند تا جایی که نتوانستند آن را پرداخت کنند. ما ایرانی‌ها عادت داریم! آنقدر صبر می‌کنیم تا برسیم به تلاطم روزهای آخر و روزهای آخر هم هیچ کار نمی‌کنیم. حیف از این همه هوادار استقلال که الان هیچ کی از دل آنها خبر ندارد، باید فکرش را می‌کردند که در زمان‌های مهم و معضلات نه اسپانسر کمک می‌کند و نه دولت و نه فدراسیون. البته این تجربه قبلا هم بوده و داشتیم و هیچ فکری درباره آن نشده است‌. حالا استقلال است و هوادارانی که شاید آرزو داشتند تیم‌شان شاید ستاره سوم را بگیرد، اما متاسفانه با سهل‌انگاری و بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی مدیران روبه‌رو شد.

  انتقاداتی هم به فتح‌الله‌زاده شده که چرا این پول را زودتر پرداخت نکردند.

نمی‌دانم زمان او بوده یا نه، اما این بدهی باید همان زمان پرداخت می‌شد.

  عملکرد فنی استقلال در فصل جاری را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 

استقلال هر چه پیش رفت بیشتر به ثبات تیمی و تاکتیکی رسید و این کمک کرد به موضوع تا نتایج خیلی خوبی بگیرند‌ .

  فتح‌الله‌زاده در صفحه اینستاگرامش خبر استعفایش را منتشر کرد. نظر شما درباره جدایی او چیست؟

از این موضوع هم بی‌خبرم، اما معتقدم هر مدیری که می‌خواهد وارد مجموعه شود باید طرح و برنامه و ایده داشته باشد و از قبل بداند کجا وارد شده است و فکرش را کند.

  عملکرد گلرهای استقلال را در این فصل چطور دیدید؟ 

تا اینجا خوب کار کردند، اما گاهی یکسری اشتباهات را شاهد بودیم که فکر می‌کنم در زمان تمرینات باید بیشتر روی آن کار کنند‌ تا این اتفاقات رخ ندهد. تمرکز و فکر کردن روی هر بازی متفاوت و مهم است که در یکی، دو بازی شاهد اشتباهاتی از دروازه‌بانان استقلال بودیم، بازی‌هایی که مهم بودند.

  عملکرد دیگر دروازه‌بان لیگ چطور بود؟ 

خیلی خوب بود. شش، هفت تا گلر خیلی خوب بود. دروازه‌بانان ذوب آهن و آلومینیوم و تراکتور و نساجی و سپاهان و استقلال و پرسپولیس خیلی خوب بودند‌.

  با توجه به حذف استقلال از آسیا فکر می‌کنید این تیم انگیزه‌ای برای ماندن در کورس دارد؟ 

من پیشنهادی دارم، لطفا آن را بنویسید! از این لحظه به بعد لیگ فکر کنند هیچ کسی را ندارند و فقط و فقط هواداران هستند. فکر کنند این تیم مال هواداران است و به عشق هواداران بازی کنند تا با قهرمانی یک تو دهنی به هر کسی که به هر نحوی نمی‌خواهد استقلال نتیجه بگیرد، بزنند.

  شما اعتقاد دارید نهاد یا افرادی نمی‌خواهند استقلال موفق شود؟ 

مثالی می‌زنم، مادر استقلال فدراسیون است و پدر آن وزارت ورزش. وقتی پدر و مادری می‌بینند بچه‌اش در چاله افتاده دستش را می‌گیرند. متاسفم اما احساس می‌کنم شاید دوست داشتند این اتفاق رخ دهد! مثل روز روشن است و دست‌شان برای هوادارانی که استقلال بزرگ را دوست دارند رو شده و هر فردی که به این تیم می‌آید باید بداند به کجا آمده است. این تیم یک پیشینه قوی و پیشکسوتانی دارد که برایش زحمت کشیدند و با هوادارانی که جان خود را برای آن می‌گذارند به اینجا رسیده که هر کی آمده یک چیزی از آن کند و برد. مگر می‌شود!؟ این بچه بازی‌ها چیست؟

  از نظر شما عدم مدیریت طی این سال‌ها به پرسپولیس هم ضربه زده یا فقط استقلال این مشکلات را دارد؟ 

فرقی ندارد و برای آنها هم وجود دارد‌. لیگ ما برای کجاست؟ فدراسیون زیر نظر کجاست؟ وزارت ورزش است دیگر.نمی‌توانستند وارد این مقوله شوند تا این اتفاق رخ ندهد؟مثل زمانی که آقای روحانی در دوران برانکو کمک کرد؟ اتفاقاتی است که به سادگی نمی‌شود آن را حل کرد و می‌گذاریم برای روزهای آخر که نتیجه می‌شود این!

  معاون رییس‌جمهور هم از کمک به استقلال گفته بود و همین جمله او هواداران استقلال را دلگرم کرده بود.

کمک کردند دیگر! مگر ندیدید چطور کمک کردند؟ این‌طور کمک کردند که فرصت از دست برود!

  با این شرایط شانسی برای قهرمانی استقلال وجود دارد؟ 

اگر استقلال با تمام تمرکزش بازی‌های باقیمانده را انجام دهد هر تیمی را از مقابل برمی‌دارد و راحت قهرمان می‌شود، چون لیاقت آن را دارد.

  فکر می‌کنید وقت تمدید با ساپینتو فرا رسیده یا هنوز زود است؟ 

حالا ببینیم تا فصل بعد چه می‌شود!

  به نظر شما حذف استقلال از آسیا از روی عمد و با برنامه‌ریزی قبلی از جانب بعضی‌ها بود؟ 

اصلا این‌طور نیست. بی‌سوادانه و بچگانه و بی‌تدبیری کامل بیش از سه سال نتوانستند مشکل استراماچونی را حل کنند. به عنوان یک پیشکسوت می‌گویم نتیجه این می‌شود که هر کی به استقلال آمده به لحاظ فردی و جایگاه اجتماعی این تیم را سکوی پرتاب دیده است. متاسفانه استقلال شده جولانگاه برای بعضی‌ها!همیشه گفتم هر مدیری که می‌آید حداقل یک کار ماندگار انجام دهد نه اینکه بیایند و بخورند و بچاپند و بدزدند و بروند. همه فکر سکوی پرتاب خودشان هستند .

  صحبت خاصی مانده؟ 

خیلی ناراحتم برای هواداران استقلال‌ و تاسف می‌خورم درباره این مساله بازی خوردند‌. آرزو دارم بهترین روزها در انتظار مردم باشد.

 

منبع: اعتماد

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین