کد خبر: 4191

واکنش ابطحی به سخنان امام جمعه رشت: از «سایت‌ها» نترسید، از «خدا» بترسید

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ایشان سال‌هاست که امام جمعه رشت است قبل از هرچیز باید خودشان پاسخ بدهد که چرا در طول این سال‌ها نتوانستند نسلی را در آنجا تربیت کنند که حداقل در چنین مجلسی با حضور نماینده ولی فقیه اصول اولیه دین و شرعیات را رعایت کنند؟ این اشخاص پاسخ گو نیستند اما مدعی هستند.

واکنش‌ها به اظهارات امام جمعه رشت و اعلام بیزاری از زنان بدون حجاب که در مراسم حضور داشتند، همچنان ادامه دارد و طرز رفتار این امام جمعه نقل محافل شد. حتی بسیاری از هم صنفان او با این نوع سخن گفتن ابراز مخالفت کردند. از جمله روحانیونی که از رسول فلاحتی انتقاد کردند، سید محمد علی ابطحی بود که در توئیتی نوشت: «آقای ستاد نماز جمعه به امام جمعه رشت بگید تغییرش نمی‌دهید تا از زنان بی حجاب بیزار نباشد. می‌دانید که بیشتر دختران بی‌حجاب و باحجاب از من و شمای آخوند بیزارند؟»

او در مورد اقدام اخیر نماینده ولی فقیه در رشت گفت: « بسیار تاسف آور است که یک امام جمعه از سایت‌ها بترسد ولی از خدا نترسد. در نماز جمعه همه جا امر به تقواست یعنی امر به ترسیدن از خدا. آنچه در این ویدئو باعث تاثر بود، نگرانی امام جمعه رشت از تفسیر سایت‌ها است که آیا امام جمعه محترم در محلی که یک خانم بی‌حجاب حضور دارد، حاضر شده یا نه. این در واقع اعلام بیزاری از سایت‌ها و مسئولین است. خیلی زشت و نامتعادل است که کسی بخواهد اینگونه به جامعه و زنان بی‌احترامی کند.»

این روحانی همچنین بیان کرد: «نکته بعدی این است که وقتی یک جشنواره‌ای به خصوص برای «ایثار» برگزار می‌شود، نباید امام جمعه جمع را ترک می‌کرد و آن رفتار غیراخلاقی را که اعلام بیزاری است، انجام می‌داد زیرا این رفتار آسیب جدی به اخلاق و مدنیت جامعه می‌زند.»

او افزود: «نکته سوم در ارتباط با جمله‌ای است که ایشان می‌فرماید، «من از شما بیزارم». ایشان سال‌هاست که امام جمعه رشت است قبل از هرچیز باید خودشان پاسخ بدهند چرا در طول این سال‌ها نتوانستند نسلی را تربیت کنند که حداقل در چنین مجلسی با حضور نماینده ولی فقیه، اصول اولیه دین و شرعیات را رعایت کنند. این اشخاص پاسخگو نیستند اما مدعی هستند.»

محمد علی ابطحی در پایان گفت: «مساله پایانی واقعیت تلخ‌تری است که وجود دارد. به دلیل همین رفتارها، قبل از این که امام جمعه رشت از دختران این سرزمین بیزار باشد، گاهی اعلام بیزاری جامعه از این دست رفتارها و حتی گاهی روحانیت پررنگ شده‌است. قبل از این اتفاق متاسفانه جامعه بیزاری خودش را اعلام کرده‌است و این نکته بسیار دردناکی است که بیزاری هایی که از دین و مرجعیت و روحانیت و همه اینها شکل می‌گیرد به دلیل همین رفتارها و گفتارهای غیرمسئولانه و غیرپدرانه و حتی غیر شرعی توسط این افراد است

در این شرایط ممکن است که یک امام جمعه رضایت بالادستی‌ها را به دست بیاورد ولی از طرف مردم بیزاری به وجود می‌آید. من معتقدم که چنین امامان جمعه‌ای هستند که فضا را علیه روحانیت و نماز جمعه تنگ کرده‌اند. ای کاش مدیران اصلی آنها به این امامان جمعه می‌گفتند که ما شما را تغییر نمی‌دهیم که از ترس تغییر و رسانه‌ها این جملات را بر زبان نیاورند و به مردم احترام بگذارند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین