عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درگذشت
کد خبر: 4363

عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی درگذشت

عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی درگذشت. کتاب «اصول سیاست خارجی و سیاست بین‌الملل» نوشته عبدالعلی قوام در مراسم کتاب سال ۱۳۷۰به عنوان اثر برتر معرفی شد.

بیان فردا | عبدالعلی قوام، استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی درگذشت.

او استاد تمام دانشکده علوم اقتصاد و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس اسبق گروه علوم سیاسی این دانشگاه بود. آثار عبدالعلی قوام به عنوان منابع اصول روابط بین‌الملل و سیاست‌های تطبیقی به زبان فارسی شناخته می‌شود و از او به عنوان یکی از چهره‌های اثرگذار در ارتقا علوم سیاسی در ایران یاد شده‌است.

کتاب «اصول سیاست خارجی و سیاست بین‌الملل» نوشته عبدالعلی قوام در سال ۱۳۷۰ در مراسم کتاب سال به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

برخی آثار او عبارتند از: «اهمیت و مسائل حوزه اقیانوس آرام»، «اصول سیاست خارجی و سیاست بین‌الملل»، «توسعه سیاسی و تحول اداری»، «نقد نظریه‌های نوسازی و توسعه سیاسی»، «سیاست‌های مقایسه‌ای»، «چالش‌های توسعه سیاسی»، «جهانی شدن و جهان سوم»، «روابط بین‌الملل: نظریه‌ها و رویکردها» و «از منازعه تا همبستگی: بررسی روابط بین‌المللی خاورمیانه از منظر مکتب انگلیسی»، «دولت‌سازی، ملت‌سازی و نظریه روابط بین‌الملل»، «اتحادیه اروپا: هویت، امنیت و سیاست» و «سیاست‌شناسی: مبانی علم سیاست»، «روند دولت‌سازی و ملت‌سازی در قفقاز جنوبی» و «نظریه روابط بین‌الملل: پیشینه و چشم‌انداز» و «دیالوگ میان روابط بین‌الملل و حقوق بین‌الملل در آغاز هزاره سوم: یک مطالعه بین رشته‌ای».

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین