مردم صبور باشند مشکلات حل می‌شود
کد خبر: 2551
معاون دادستان کل کشور:

مردم صبور باشند مشکلات حل می‌شود

معاون اول دادستان کل کشور در بزرگداشت و آیین رونمایی از تمبر آیت الله العظمی حاج آقا میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی گفت: آیت الله العظمی میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی از علمای مبارز دوران ستمشاهی بود.

بیان فردا | معاون اول دادستان کل کشور به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه باحضور در مراسم‌ بزرگداشت آیت الله العظمی حاج آقا میرزا محمدطاهر فقیه نصیری تنکابنی از شخصیت‌ والای این روحانی فقید ربانی تقدیر کرد و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درمورد بزرگداشت علمای اسلامی که خود نقش مهمی در تعلیم و تربیت اسلامی داشته اند از ابعاد مختلف شخصیت عرفانی ،علمی و سیاسی این بزرگوار گفت.‌

در آیین بزرگداشت فقیه عالیقدر زنده یاد آیت الله العظمی حاج آقا میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر کلاردشت روز پنج شنبه دوم‌ تیرماه امسال برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی معاون اول دادستان کشور، حضرت آیت الله مجد هاشمی از شاگردان امام راحل و رییس موسسه فرهنگی غدیر، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قائم مقام دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهای کشور، سردار دکتر غیاثی راد نماینده ستاد ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح ، دکتر زارعی رییس سابق حراست کل کشور، ، حجت الاسلام صادقی رییس اداره کل فرهنگی بانک شهر،سردار حاج اصغر سوهانی از فرماندهان سپاه ولی امر، بردیا فقیه نصیری روابط عمومی هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب کشور ، حبیب چابک رییس دفتر فرهنگی هیئت رزمندگان غرب و شمالغرب کشور دیگرمدیران و مسئولان شهرستان کلاردشت حضور داشتند.

عابدین فقیه نصیری فرماندار کلاردشت در ابتدای این مراسم اظهار داشت: حاج میرزا محمدطاهر فقیه نصیری تنکابنی، فقیه فرزانه و عالم وارسته از فیلسوفان مطرح کشور بود و مایه افتخار کلاردشت و مردم این مرز و بوم است.

وی در ادامه افزود: ایشان از نمایندگان مجلس ملی و اولین دادستان کل کشور در عهد قاجاریه بودند.

در ادامه سردار غیاثی راد معاون هئیت رزمندگان غرب و شمالغرب کشور نیز اظهار داشت: مبارزات زنده یاد آیت الله العظمی حاج میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابتی در دوران ستمشاهی تا جایی بود که رضاه شاه ایشان را تبعید کرد تا اثرگذاری تلاش های مجدانه وی را کم رنگ کند.

وی افزود: این عالم ربانی به دنبال مشروطیت مشروعیت بود و برای این کار در تمام طول عمر پربرکت خود تلاش مجدانه ای داشتند.‌

سردار غیاثی‌راد افزود: اگر شیخ فضل الله نوری را رژیم ستمشاهی برسر دار کرد به دنبال این بود مشروطیت با مشروعیت همراه نشود. حاج آقا میرزا طاهر هم اینچنین بود و حقی بزرگ به گردن ما دارد.‌

وی در ادامه به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت شهید‌چمران نیز اشاره ای به این شهید بزرگوار داشت و گفت: فرهنگ ایثار ، شهادت، شجاعت را شهید چمران از سر سلسله آزادگان جهان امام حسین (ع) گرفته بود.

معاون هییات رزمندگان غرب و شمالغرب کشور در ادامه به نقش مقام معظم رهبری و نقش شهید چمران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و‌گفت در جریان فتح سوسنگرد اگر نقش پررنگ‌ رهبری و شهید چمران نبود صدام بعد از فتح اهواز و آبادان و خرمشهر ،سوسنگرد را می گرفت و سیطره شوم خود را گسترش می داد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی معاون اول دادستان کشور اظهار داشت: حقیقتا خوشحالم در کنار مردم شهر مفاخر پرور و شهیدپرور کلاردشت که بیش از ۱۰۰ شهید را در راه دفاع از کشور و اسلام داده اند هستم.

وی در ادامه افزود: در هفته قوه قضاییه و شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش باید به این نکته اشاره کرد عشق به مردم و عشق به خاندان ائمه ستارگانی را همچون این شهدا پرورش داده است.

معاون اول دادستان کل کشور افزود: به مردم مازندران تبریک می گوییم که چهره های روحانی زیاد همچون آیت الله العظمی حاج میرزا محمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی دارند و مراسم بزرگداشتی برای این عالم ربانی فقید برگزار شده است.

وی افزود: یکی از ادیانی که می توان گفت جهان شمول است و این مهم را به خود اختصاص داده اسلام است. دینی که برای بشریت برنامه جامع در نظر گرفته است و مکتبی همچون تشیع که یکی از مکاتب باعظمت و بزرگ اما مظلوم است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: در مکتب اسلام بعد از پیغمبر(ص)و ائمه اطهار این عالمان ربانی بودند که این مکتب را سرپا نگه داشتند. درتاریخ ببنید چه سختی های علمای بزرگ تحمل کردند اما با این همه سختی و مشقتی که روحانیون و بزرگان دین پیش رو داشتند از هر فرصتی برای نشر شیوه و روش اهل بیت عصمت و طهارت (ع)استفاده می کردند.

وی در ادامه افزود: شهید اول و شهید ثانی و دیگران شهدای اسلام و انقلاب اسلامی خون دل خوردند به همین خاطر به برادران عزیز و مسئولان محترم‌ عرض می کنم جمهوری اسلامی با خون دل خوردن ها و شکنجه شدن ها وزندانی شدن ها و به وجود برکت امام راحل و زحمت مردم در سال ۵۷ به پیروزی رسید و باید پاسدار این میراث عظیم و بزرگ باشیم.

معاون اول دادستان کل کشور گفت: دشمنان نظام و انقلاب از همان ابتدا از صدور انقلاب ترس داشتند.‌ حکومت های غربی از بیدار شدن مردم خود می ترسند ا‌ز این رو تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا انقلاب ما صادر نشود.‌ ترور شهید بهشتی و یاران او به خاطر این بود که نظام را به شکست برسانند تا نتوانیم انقلاب را صادر کنیم.

حجت الاسلام موسوی گفت: دشمنان اسلام از همان ابتدای پیروزی انقلاب برنامه داشتند تا ایران سرپاونباشد اما نهال ابتدایی که با دستان امام خمینی (ره) کاشته شد امروز به درختی تنومند تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند مردم ناامید باشند افزود: همه ما باید امیدوار باشیم که مستکبران در خاک مظلت می افتند. نگاه کنید یک اثر هنری مثل سلام فرمانده چه ترسی به جان دشمنان انداخته است.‌دشمنان اسلام و ایران هدفشان این است فلاکت خود را پنهان کنند اما کوچکترین ضعف ما را بزرگ کنند. متاسفانه برخی از افراد داخل کشور نیز این مسائل را بزرگ می کنند.همانطور که دیدیم در ماجرای متروپل چه سیاه نمایی هایی کردند و این همه تبلیغات منفی راه انداختند.‌این حوادث در همه دنیا هست همانطور که در لندن و آمریکا و اسرائیل رخ داده است. بارها دادستان کل کشور اعلام کردند که این موارد پیگیری شود و نباید رخ دهد.‌

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند باید دشمن شناسی داشته باشیم.باید اهداف دشمن و برنامه دشمن را بشناسیم .‌مستکبران در فضای مجازی همه بدی های خود را خوب جلوه می دهندو خوبی های ما را بد جلوه می دهند.‌

وی افزود: امروز قصد دارند آمریکا را تطهیر کنند.‌ ما می گوییم هم عبادت و هم سیاست. نباید عظمت جمهوری اسلامی را فراموش کنیم. این روزها تبلیغات زیادی برعلیه نظام و رهبری انجام می شود تا این عظمت را زیر سوال ببرند اما مردم ما بصیرت زیادی در این خصوص دارند.

معاون اول دادستان کل کشور اظهار داشت : ما فقط وظیفه نداریم در مسجد و حسینیه باشیم. ما باید دست جوانان و افرادی که آگاهی لازم را ندارند بگیریم تا بدانند که چه خوبی هایی نظام دارد.

وی گفت: حمله به مدرسه ، تیراندازی درآمریکا ، کشف گورهای دسته جنعی در کانادا تنها گوشه ای از جنایات هولناکی است که هر روز در این کشورها رخ می دهد و یا در عربستان گردن بچه های شیعه می را می زنند .حالا اگر ما بخواهیم فردی را که به مردم آسیب رسانده است مجازات ‌کنیم حرف از حقوق بشر می زنند.

وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه گفت: سران سه قوه همه هم و غمشان این است که مشکلات مردم را برطرف کنند. شاید این روزها حذف ارز ترجیحی مشکلاتی را به وجود آورده باشد اما مردم کمی صبور باشند تا از این مشکلات عبور کنیم.‌دولت ما دولت متدین و انقلابی است. من از نزدیک شاهد تلاش مجدانه این عزیزان هستم.

وی در‌‌پایان گفت: آیت الله العظمی حاج آقا میرزامحمد فقیه نصیری تنکابنی که از گفته ها پیداست عالمی ربانی و مجاهد در راه خدا بوده است نشانه ای از مخالفان سرسخت پهلوی بوده است. سیره علمای بزرگ همیشه اینگونه بوده و در برابر ظلم ایستاده اند.‌امیدوارم آشنایی با علما و اینچنین برنامه ها و نکوداشت ها ادامه داشته باشد.

در پایان برنامه از تمبر یادبود عالم گرانقدر آیت العظمی حاج میرزامحمد طاهر فقیه نصیری تنکابنی با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.همچینین در این مراسم از خانواده معظم شهدای جبهه غرب و شمالغرب کشور ، رزمندگان و ایثارگران این خطه و تعدادی از پرسنل خدوم شهرستان تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام

منبع: منیبان

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین