ادامه سریال تحریم‌های کاخ‌سفید؛ آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد
کد خبر: 2691

ادامه سریال تحریم‌های کاخ‌سفید؛ آمریکا پلیس امنیت اخلاقی ایران را تحریم کرد

در ادامه سریال تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه های گوناگونه، وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد شش شخصیت ایرانی از جمله پلیس امنیت اخلاقی ایران را به اتهام آنچه آزار و خشونت علیه زنان و نقض حقوق معترضان صلح آمیز ایرانی نامید تحریم کرده است.

بیان فردا | وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تحریم هایی را علیه مدیران ارشد وزارت اطلاعات و امنیت ایران، نیروی مقاومت بسیج، نیروی زمینی ارتش و نیروی انتظامی وضع کرد.

در پی انتشار اخباری درباره حادثه فوت مهسا امینی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه به وزیر کشور دستور داد که علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به‌شکل ویژه بررسی و نتیجه را گزارش کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در تماس تلفنی با خانواده مرحومه، ضمن ابراز همدردی با این خانواده و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت، گفت: من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاههای مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود.

رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی که امروز ظهر برقرار شد، با تأکید بر اینکه همه دختران ایران را همچون فرزندان خود می‌داند، افزود: دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده است. اینجانب را در مصیبت خود شریک، و همدرد غم و اندوهتان بدانید.

در همین پیوند حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: «دستور تحقیق در مورد فوت تراژیک مهسا، که چنانکه رییس‌جمهور گفت، مانند دختران خود ما بود، صادر شده است.»

وزیر امور خارجه ادامه داد: حقوق بشر، برای ایران ارزشی ذاتی دارد - برخلاف کسانی که به آن به چشم ابزاری علیه رقبا می‌نگرند- آمریکا باید به جای ریختن اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین