آمریکا اراده واقعی خود را نشان دهد تا به توافق برسیم
کد خبر: 2705
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه:

آمریکا اراده واقعی خود را نشان دهد تا به توافق برسیم

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: طرف آمریکایی بارها حتی در این روزهای اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آنها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

بیان فردا | حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در نیویورک به سر می برد، درباره محور دیدارهای خود با وزرای خارجه دیگر کشورها گفت: گفتگوها و رایزنی های ما با دیگر کشورها و آنها با ایران بیشتر حول محور لغو تحریم ها بوده است.

بخش هایی از گفت و گوی امیرعبداللهیان را در ادامه می خوانید:

*تیم ما و همکاران ما در نیویورک با نماینده اتحادیه اروپا و کشورهای مرتبط با مذاکرات برجام، گفتگوهایی را انجام دادند و در گفتگوهایی که من نیز با طرف های مختلف در دو روز گذشته داشتم، این موضوع  از موضوعات اصلی در دستور کار بود.

*در این دیدارها تاکید کردم برای رسیدن به توافق اراده وجدیت لازم را داریم و واقعا اکنون این طرف آمریکایی است که بایستی شجاعت اتخاذ تصمیم را داشته باشد تا بتوانیم از رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار سخن بگوییم.

*طرف آمریکایی بارها حتی در این روزهای اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آنها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید و ترجمه (اثبات) کنید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

*نشست امسال با توجه به نگاه به جهان پسا کرونا متمرکز  بر راه حل های تحول آفرین برای مقابله با چالش های درهم تنیده بود.

*گروه ۷۷ متشکل از ۱۳۴ کشور است که در اقدام دیگری نیز از مذاکرات ایران برای لغو تحریم ها و مواضع هسته ای صلح آمیز ایران قویا حمایت کرد که اتفاق مهمی بود که در حرکتی جمعی رخ داد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین