بازداشت فائزه هاشمی| صدور کیفرخواست متهمان پرونده ترور
کد خبر: 2749
اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت

بازداشت فائزه هاشمی| صدور کیفرخواست متهمان پرونده ترور

بازداشت فائزه هاشمی، صدور کیفرخواست برای ۱۴ نفر در پرونده ترور شهید محسن فخری‌زاده، استقرار شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی در دادگستری تهران و حمله به سه پایگاه بسیج در شهر اشنویه مهمترین اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته بودند.

بیان فردا | اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ای که گذشت را می خوانید:

استقرار شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی

علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران از استقرار شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی در دادگستری تهران خبر داد.

دادستان تهران: اولویت ما آرامش مردم است

علی صالحی دادستان تهران گفت: کسانی که به اموال مردم و یا بیت المال مسلمین به هر نحوی و به هر میزانی خسارت وارد می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و علاوه بر آن ملزم به پرداخت خسارت و جرائم قانونی خواهند بود.

دادستان تهران همچنین گفت: قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۱۴ نفر در پرونده ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده  صادر شده است.

اجازه نمی‌دهیم زندگی روزمره مردم بازیچه دست عناصر آشوب‌طلب شود

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در کنار سایر دستگاه‌ها از جمله نیروهای فراجا به هیچ وجه اجازه نخواهد داد، روند زندگی روزمره مردم و شهروندان بازیچه دست عناصر اغتشاشگر و آشوب‌طلب شود.

وی افزود: قوه قضاییه با همراهی و همکاری بخش‌های ذیربط انتظامی و امنیتی به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در سطح شهرها و مناطق مختلف کشور جولان دهند و امنیت و آرامش شهروندان را سلب کنند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به ناآرامی‌های پس از مرگ مهسا امینی گفت: فقط کسانی که امدند در خیابان مجرم نیستند، مشوقان و پشتیبان‌های اغتشاشگران مجرمند و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

آزاد کردن زندانیان اشنویه صحت ندارد/ حمله به سه پایگاه بسیج

در هفته گذشته قوه قضاییه از حمله به سه پایگاه بسیج در شهر اشنویه خبر داد و اعلام کرد که در پی این اقدامات ضد امنیتی چندین نفر دستگیر شده‌اند.

عیادت سخنگوی قوه‌قضاییه از مجروحان فراجا در ناآرامی‌های اخیر

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با حضور در بیمارستان ولی عصر(عج) فراجا، از نیروهای فراجا که در ناآرامی‌های اخیر آسیب دیده بودند، عیادت کرد.

فائزه هاشمی بازداشت شد

فائزه هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شامگاه سه‌شنبه، پنجم مهرماه دستگیر شد.

ابلاغ بخشنامه دادستان کل کشور درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌ متهمان اغتشاشات اخیر

در راستای دستور رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور مبنی بر برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر و به منظور حفظ امنیت و آرامش شهروندان و برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه در جامعه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری با صدور بخشنامه ای به دادستان های سراسر کشور نحوه رسیدگی به پرونده متهمان دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر را ابلاغ کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین