اعتراضات اخیر پای آمریکا را به قوه‌قضاییه باز کرد
کد خبر: 3078

اعتراضات اخیر پای آمریکا را به قوه‌قضاییه باز کرد

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: پرونده‌ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه آمریکا به دلیل داشتن نقش مستقیم در اغتشاش‌های اخیر صادر می‌شود.

بیان فردا | کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر در مصاحبه ای اعلام کرد: بدلیل دخالت و نقش مستقیم آمریکا در اغتشاشات اخیر، مقرر گردید پرونده ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه این کشور صادر شود.

به گزارش معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با اشاره به نقش مخرب شبکه های تلویزیونی ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی در هدایت و تحریک به اغتشاش، تخریب اموال و تجهیزات عمومی و خصوصی، اقدامات تروریستی و ارائه آموزش های چگونگی ایجاد درگیری و ساخت وسائل مربوطه، گفت: این دو شبکه و عوامل آن باید به فهرست گروه ها و افراد تروریستی اضافه شوند. از سوی دیگر، پرونده های مستندی درخصوص این شبکه ها در حال تدوین است و اقدامات قضایی در محاکم داخلی و خارجی علیه آنها بزودی پیگیری خواهد شد.

غریب آبادی افزود: در این میان، نقش کشورهای میزبان و حامی این شبکه ها، یعنی انگلیس و عربستان سعودی، نیز از سوی دستگاه های ذیربط حاکمیت مغفول نخواهد ماند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه به حملات صورت گرفته علیه اماکن و اشخاص دیپلماتیک ایران در برخی کشورها نیز اشاره کرد و گفت: کلیه اماکن و مامورین دیپلماتیک نسبت به هرگونه تجاوز، تعرض و ایجاد خسارت مصونیت دارند و کشور پذیرنده وظیفه خاصی برای اتخاذ تمامی تدابیر لازم به منظور حفاظت و جلوگیری از تهاجم و ایراد خسارت به اماکن و مامورین دیپلماتیک دارد.

غریب‌آبادی از کشورهایی که اماکن و مامورین دیپلماتیک ایرانی در قلمرو آنها مورد حمله و تعرض قرار گرفته اند، خواست تا ضمن عمل به تعهدات بین المللی خود در ارتقای حفاظت و تضمین عدم تکرار و جبران خسارات مادی و معنوی، مسببین و مباشرین این حوادث را نیز تحت تعقیب و رسیدگی قضایی قرار دهند، در غیر این صورت برابر کنوانسیون ۱۹۷۳ باید آنان را برای محاکمه به ایران مسترد نمایند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین