وحشت کشورهای عربی از ورود ایران به مرحله جدید جنگ
کد خبر: 3236
/ ۴۰سال پیش در ایران/

وحشت کشورهای عربی از ورود ایران به مرحله جدید جنگ

اکبر رفسنجانی در خاطراتش از ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۶۱ به اعتراض برخی از نمایندگان مجلس از حضور هیاتی از تهران در مراسم تشییع برژنف در مسکو اشاره کرده است.

بیان فردا | گروه دوران | چهل سال‌پیش در ایران عنوان بخش ویژه‌ای در بیان فردا است که به بازخوانی اتفاقات و رویدادهای چهل سال پیش در تاریخ کشور می‌پردازد. آرشیو مطبوعات، خاطرات روزانه چهره‌های شاخص سیاسی، فرهنگی و ... جزو منابعی است که بیان فردا به جستجو در آن پرداخته است.

آنچه در ادامه آمده است، برگرفته از خاطرات روزانه مرحوم اکبرهاشمی رفسنجانی در تاریخ ۲۴ آبان ماه سال ۱۳۶۱ است. هاشمی رفسنجانی در آن ایام ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت.

«صبح زود به مجلس رفتم. لایحه متمم بودجه در دستور بود. جلسه را به آقای (محمد) یزدی سپردم. به دفترم آمدم. در مجلس، اعتراضی از طرف بعضی از نمایندگان در خصوص اعزام هیاتی از طرف رئیس جمهوری به مسکو برای تشییع جنازه برژنف وجود دارد.

ظهر چند ملاقات داشتم. عصر در جلسه کمیسیون آیین‌نامه شرکت کردم. اول شب دو سه ملاقات داشتم. شب در دفترم ماندم و گزارش‌ها را خواندم. مرحله جدید جنگ با ورود ما به خاک عراق و موضع شورای همکاری کشورهای عربی جنوب خلیج فارس در برابر ما، موضوعات مورد بحث محافل سیاسی و خبری است. به نظر می‌رسد که کشورهای عربی وحشت کرده‌اند اما تاکنون تصمیمی علیه ما اتخاذ نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 1361 - پس از بحران

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین