وقوع انقلاب پدیده‌ای براساس قوانین اجتماعی بود/ جامعه میان تهی شده و مردم احساس تنهایی بیشتری می‌کنند
کد خبر: 3347
علی ربیعی:

وقوع انقلاب پدیده‌ای براساس قوانین اجتماعی بود/ جامعه میان تهی شده و مردم احساس تنهایی بیشتری می‌کنند

سخنگوی دولت روحانی بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاورد ملت بزرگ ایران است، گفت: آن جنبش عظیم اجتماعی حاصل تلاش‌های روشنفکران دینی وملی و آحاد مختلف جامعه بود. وقوع انقلاب برخلاف نظریه‌های سیاست‌زده غیرعلمی و القایی یک پدیده براساس قوانین اجتماعی بود، به نحوی که رژیم شاه پایان یافته بود و براساس قوانین علمی سقوطش قطعی بود.

بیان فردا |  علی ربیعی در افتتاح مرکز آموزش و کارآفرینی انجمن محلی جوادیه، افتتاح این مرکز با ایام ولادت حضرت امیرالمومنین (ع) و دهه فجر انقلاب اسلامی را به فال نیک گرفت و گفت: انقلاب اسلامی دستاورد ملت بزرگ ایران است. آن جنبش عظیم اجتماعی حاصل تلاش‌های روشنفکران دینی وملی و آحاد مختلف جامعه بود. وقوع انقلاب برخلاف نظریه‌های سیاست‌زده غیرعلمی و القایی یک پدیده براساس قوانین اجتماعی بود، به نحوی که رژیم شاه پایان یافته بود و براساس قوانین علمی سقوطش قطعی بود، همچنان معتقدم میتوان با توسل به آرمان‌های امام راحل، بسیاری از مشکلات را حل کرد.

این استاد دانشگاه از آزادی، جمهوریت و اسلامیت ،استقلال ‌حق انتخاب ملت به عنوان اصول اصلی انقلاب یاد کرد و گفت: معتقدم که بازگشت به ارزش‌های اولیه انقلاب موجب خروج از بن‌بست‌هایی است که اینروزها با آن مواجه هستیم.

وی بر ضرورت توجه به نهادهای مدنی و محله‌گرایی تاکید کرد و افزود: اکنون جامعه میان تهی شده و مردم احساس تنهایی بیشتری می‌کنند و تصور آنها منجر به فردگرایی منفی می‌شود در یکی از پژوهش‌هایی که انجام دادم به دنبال بررسی رابطه اعتیاد و فقر با حاشیه نشینی بودم ‌که در نتایج تحقیقات متوجه شدیم که ناامنی روانی وحس رهاشدگی و ناامیدی وحس تنهاشدن تاثیر بیشتری برآسیب‌های اجتماعی دارد.

ربیعی اظهار کرد: نهادهای مدنی، خیریه‌ها و انجمن‌های محلی می‌توانند به عنوان میانجی‌های اجتماعی پناه مردم و پلی میان خواست‌های مردم و دولت قرار گیرند.

ربیعی به تاریخچه تشکیل محله جوادیه جنوب غرب تهران در سال ۱۳۲۷ اشاره کرد و گفت: مرحوم جواد فردانش موسس محله جوادیه تهران در آن سال با همراهی اهالی محله انجمن محلی جوادیه را تاسیس کرد و عمده فعالیت آن را رفع نیازهای محله قرار داد که به طور نمونه می‌توان به ساخت چندین مدرسه و حمام در محله جوادیه اشاره کرد.

سخنگوی دولت دوازدهم گفت: من همواره به بچه جوادیه بودن افتخار کرده‌ام و معتقدم که به گسترش فرهنگ محله محوری و فداکاری برای هم محله‌ای، در سطح کلان نیاز داریم.

این استاد دانشگاه باتاکید بر محله گرایی ‌احیای ارزش‌های محله داشتن و ‌مفهوم بچه محلی از جوادیه به عنوان یک فرهنگ و منش یاد کرد و گفت: شکل‌گیری محله جوادیه حاصل سکونت مهاجرین نسل اول شهر تهران است که ترکیبی از قومیت‌ها و فرهنگ‌ها با یک همزیستی مسالمت امیز است که چسب اصلی آن معرفت، مردانگی و روح جمعی همکاری در بچه‌های جوادیه است. من همواره به بچه جوادیه بودن افتخار کرده‌ام و معتقدم که به گسترش فرهنگ محله محوری و فداکاری برای هم محله‌ای، در سطح کلان نیاز داریم.

وی با تاکید براینکه به دنبال ایجاد خیرهای کوچک، خیرهای جمعی بزرگی بوجود خواهد آمد، اظهار کرد: بارها شاهد بودیم که برخی گرفتاری‌های بزرگ که بنظر می‌رسید حل شدنی نیست، با در کنار هم قرار گرفتن وبرداشتن گام‌های کوچک به راحتی حل شده است. در واقع با باز کردن گره‌های کوچک شرایطی پیش آمده که گره های بزرگ حل شدنی شده است. حتی در سطح خرد منجر می‌شود که فرد به زندگی عادی خویش بازگشته و از آسیب‌های اجتماعی رها شود،است.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین