کد خبر: 3417

کاهش مصرف گاز در فرانسه/ بازگشت قیمت گاز به پیش از جنگ در اوکراین

مصرف گاز طبیعی در فرانسه به دلیل صرفه‌جویی شهروندان این کشور کاهش قابل توجه داشته است.

بیان فردا | شبکه توزیع گاز در فرانسه روز جمعه اعلام کرد که مصرف گاز در این کشور اروپایی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن ۶.۲ درصد کاهش داشت. 

این رقم شامل مصرف گاز در نیروگاه‌های برق نمی‌ شود. از صرفه‌ جویی شهروندان مصرف‌ کننده به دلیل قیمت بالای گاز به عنوان دلیل اصلی کاهش مصرف در سال گذشته یاد می‌ شود.

مقام‌ های دولت فرانسه از ماه اکتبر از شهروندان خواسته بودند که با توجه به بحران انرژی در مصرف گاز و برق صرفه‌ جویی کنند.

تیری ترووه، مدیرکل شبکه توزیع گاز در فرانسه گفت: «در حالت عادی ما شاهد کاهش مصرف سالانه به میزان یک درصد هستیم. افت مصرف کاملا چشمگیر است.»

مصرف گاز در نیروگاه‌های برق فرانسه سال گذشته به دلیل تعطیلی موقت شماری از نیروگاه‌های هسته‌ ای این کشور افزایش یافته بود. پاریس در همین راستا برای مدت کوتاهی مجبور به خرید برق از کشورهای همسایه شد. این در حالی است که فرانسه به طور سنتی یکی از کشورهای صادرکننده جریان الکتریسیته محسوب می‌‌شود.

تهاجم نظامی روسیه به اوکراین که نزدیک به یک سال از آغاز آن می‌ گذرد یکی از جدی‌ ترین بحران‌های انرژی طی دهه‌های اخیر را رقم زد. دولت فرانسه برخلاف برخی از همسایگان این کشور، اجازه نداد شرکت های نیمه خصوصی توزیع حامل های انرژی قیمت گاز و الکتریسیته را ۴ برابر کنند.

قیمت انرژی‌های فسیلی پس از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ با تورمی بی سابقه روبرو شد اما برخلاف پیش‌بینی‌ها هیچ گاه اروپایی‌ها «زمستان سختی» را زندگی نکردند و اتحادیه اروپا می گوید ذخایر انرژی کشورهای اروپایی برای سال آینده میلادی هم تامین شده است.

 قیمت گاز امروز به سطح پیش از جنگ اوکراین در اروپا بازگشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین