کد خبر: 3419

انتقاد نخست وزیر ایتالیا از دعوت زلنسکی به کاخ الیزه

جورجا ملونی، نخست وزیر ایتالیا بار دیگر از اقدام دولت فرانسه برای دعوت از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به پاریس انتقاد کرد و آن‌را اقدامی مضر دانست.

بیان فردا | جورجیا ملونی در یک نشست خبری در بروکسل در گفتگو با خبرنگاران گفت: «اگر از من برای دیدار با زلنسکی در کاخ الیزه دعوت شده بودم، به آنها توصیه می‌کردم که این دیدار را برگزار نکنند. وقتی صحبت از اوکراین می‌شود آنچه بیش از همه چیز اهمیت دارد نشان دادن پیام وحدت در اتحادیه اروپا است. »

نخست وزیر ایتالیا روز پنجشنبه هم دعوت ماکرون از رئیس جمهوری اوکراین برای دیدار در پاریس پیش از نشست سران اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داده بود.

ملونی همچنین با انتقاد از کسانی که تصور می‌کردند ایتالیا به دنبال ضربه زدن به منافع اتحادیه اروپا است، گفت: «ایتالیا به دنبال این است که منافع خود را از طریق اتحادیه اروپا دنبال کند تا اینکه به دنبال تشویق و ستایش رهبران اروپایی باشد.»

او همچنین دعوت ماکرون از زلنسکی را یک اشتباه سیاسی خواند و تاکید کرد که پاریس با این اقدام اهمیت اتحادیه اروپا را در نظر نگرفته است. 

ملونی در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد که این اقدام باعث می‌شود که به نهضت حمایت از کی‌یف در اروپا ضربه وارد شود و خللی در میان طرفداران اوکراین در اتحادیه اروپا پدید آید. 

نخست وزیر ایتالیا همچنین با کنایه در خصوص شام پنجشنبه شولتس و ماکرون با زلنسکی در پاریس گفت: «در پاریس دو رئیس دولت اروپایی حضور داشتند و ۲۵ نفر دیگر غایب بودند.»

زلنسکی تلاش می‌کند در تور اروپایی خود، تسلیحات و به ویژه تانک‌های اروپایی بیشتری برای مقابله با روسیه در جنگ دریافت کند اما دولت دست راستی ایتالیا بر این باور است که این روند می تواند در نهایت با ایجاد اختلاف نظر میان کشورهای اروپایی بر سر حمایت از اوکراین، در نهایت به ضرر کی‌یف بیانجامد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین