از بین‌رفتن نیمی از تانک‌های روسیه در جنگ با اوکراین
کد خبر: 3429
یک مقام آمریکایی ادعا کرد

از بین‌رفتن نیمی از تانک‌های روسیه در جنگ با اوکراین

یک مقام ارشد دفاعی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که در یک سال گذشته از زمان آغاز تهاجم نظامی مسکو به اوکراین، احتمالا نیمی از تانک‌های جنگی روسیه توسط نیروهای اوکراینی منهدم یا به تصرف درآمده است.

بیان فردا |‌ سِلِست والاندِر، دستیار وزیر دفاع در امور امنیت بین‌الملل در جریان جلسه مجازی اندیشکده «امنیت جدید آمریکا» عنوان کرد «روسیه احتمالاً نیمی از دخایر اصلی تانک‌های جنگی خود را، در نبرد و همچنین تصرف آن‌ها از سوی اوکراین از دست داده است.»

والاندر در حالی این تخمین را مطرح کرد که آمار دقیقی از شمار این تانک‌ها ارائه نداد.

کی‌یف منتظر است تا کشورهای متحد غربی، تانک‌های مدرن و پیشرفته خود را در اختیار اوکراین قرار دهند. از این بین نام تانک‌های مدرن آمریکایی، بریتانیایی و آلمانی بیشتر به چشم می‌خورد. لندن وعده داده بود تعدادی تانک از نوع «چلنجر-2» و برخی دیگر از سامانه‌های توپخانه‌ای را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.

برلین نیز با ارسال تانک‌های لئوپارد-2 ساخت آلمان به اوکراین از سوی متحدانش موافقت کرده بود. براین اساس آلمان اعلام کرده بود که اگر لهستان بخواهد تانک‌های «لئوپارد ۲» خود را به اوکراین بفرستد، برلین مانع آن نخواهد شد.

ایالات متحده نیز دیگر کشوری بود که وعده داده است که 31 تانک آبرامز را در راستای ادامه تلاش‌ها برای تقویت بنیه و ظرفیت‌های دفاعی ارتش اوکراین به این کشور ارسال خواهد کرد، اما انتظار می‌رود روند تحویل تانک‌های آمریکایی به کی‌یف زمانبرتر باشد.

 یک گروه تحقیقی هلندی که وظیفه رصد تجهیزات نظامی روسیه را بر عهده دارد، در جدیدترین بروزسانی گزارش آماری از ادوات جنگی روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۵۰۰ تانک، معادل حدود نیمی از ناوگان عملیاتی روسیه دیگر دیگر در اختیار مسکو نیست. 

Onyx اعلام کرد که حداقل هزار تانک روسی از زمان شروع جنگ منهدم شده و ۵۴۴ تانک دیگر نیز در اختیار نیروهای اوکراینی درآمده است.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین