چگونه می‌توان در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کرد؟
کد خبر: 3754

چگونه می‌توان در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کرد؟

انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران آخرین مهلت ثبت‌نام رای‌دهندگان اشخاص حقیقی در انتخابات را این اتاق را ساعت 23:59 روز چهاردهم اسفندماه 1401 اعلام کرد.

بیان فردا | به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی و دانش‌بنیان الکتروپژواک،  بر اساس ماده ۱۵ قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، انتخابات هر یک از اتاق‌ها در یک روز انجام می‌شود و انتخابات سراسر کشور ظرف مدت یک ماه پایان می‌پذیرد.

در تبصره یک این ماده، اتاق ایران مکلف شده است دو ماه قبل از پــایان هر دوره انتخابات هیئت نمایندگان دوره بعد را برگزار کند. همچنین بر اساس تبصره ۲ این ماده برای انجام انتخابات نمایندگان اتاق تهران و شهرستان‌ها، یک انجمن نظارت بر انتخابات مرکب از یک نفر نماینده از وزارت بازرگانی به معرفی وزیر بازرگانی و چهار نفر نمایندگان اتاق ایران به معرفی رئیس اتاق تشکیل می‌شود.

این انجمن برای انجام انتخابات اتاق شهرستان‌ها هیأتی را که کمتر از سه نفر نباشد متشکل از یک نفر نماینده وزارت بازرگانی و مابقی از اعضای خوش‌نام اتاق بازرگانی شهرستان مربوطه انتخاب خواهد کرد و انجمن مذکور به‌وسیله آگهی در یکی از جراید کثیرالانتشار، تاریخ شروع انتخابات و خاتمه آن و شرایط انتخابات را به اطلاع اعضای اتاق‌های مربوط خواهد رسانید.

حالا این انجمن در اعلام کرد که 14اسفند، پایان مهلت ثبت‌ نام رای‌ دهندگان اشخاص حقیقی در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است و رای دهندگان اشخاص حقیقی تا ساعت 23:59 روز یکشنبه 14 اسفند ماه (امروز) فرصت دارند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://election.iccima.ir و تکمیل فرم های مربوطه و درج توضیحات لازم و بارگذاری اسناد مرتبط، نسبت به ثبت نام برای احراز اهلیت رای دادن اقدام کنند.

انتخابات دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ۲۰ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و زمان تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای تائید صلاحیت شده از جمعه 12 اسفند تا 18 اسفند ادامه دارد.

 

چه کسانی می‌توانند در انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کنند؟

 

اعضای حقوقی با حداقل 2 سال سابقه عضویت و اعضای حقیقی دارای کارت بازرگانی نیز با حداقل 2 سال سابقه عضویت نیازی به ثبت‌نام ندارند و امکان رای دادن در انتخابات برایشان وجود دارد.

براساس آیین‌نامه انتخابات دور دهم، رأی‌دهندگان حقیقی علاوه بر شرط عضویت معتبر و دارا بودن حداقل دو سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته، برای احراز شرایط اهلیت تجاری و فعال اقتصادی بودن باید مدارک و مستندات مربوط به حداقل یکی از شرایط «ارائه اظهارنامه مالیاتی برای حداقل مدت یکسال در طول دوره عضویت»، «ارائه لیست پرداخت حق بیمه شاغلان تامین اجتماعی حداقل یک سال در طول دوره عضویت»، «گواهی انتخاب به عنوان صادرکننده یا تولیدکننده نمونه» به علاوه «داشتن حداقل دو سال سابقه مدیریت (مدیرعاملی یا عضویت در هیات مدیره) شرکت‌های اقتصادی که حداقل دارای یکی از شروط فوق هستند» را قبل از برگزاری انتخابات به تایید انجمن برسانند.

اشخاص حقیقی از ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۱۲ بهمن تا ساعت ۲۳:۵۹ روز یکشنبه 14 اسفند ۱۴۰۱ فرصت دارند که با تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مدارک در سایت election.iccima.ir برای رأی دادن در این دور از انتخابات ثبت‌نام کنند. هم‌چنین در مورد آن دسته از اشخاص حقیقی که علاوه بر کارت عضویت، کارت بازرگانی معتبر تا روز انتخابات دارند، احراز صلاحیت به صورت سیستمی صورت می‌گیرد و نیازی به ثبت‌نام در سامانه نیست.

اشخاص حقوقی نیز به شرط دارا بودن دو سال سابقه عضویت و معتبر بودن کارت عضویت در روز رأی‌گیری بدون هیچ‌گونه ثبت‌نامی مجاز به رأی دادن هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین