کد خبر: 4102

نماینده مجلس: آقای رییسی! «قطار پیشرفت» دولت‌تان، نیاز به «ریزعلی فداکار» دارد

رضاحسینی قطب آبادی گفت: ایجاد ناامنی در سال گذشته را چگونه جواب می دهید؟ در بحث مسمومیت های مدارس چه کردید، چند نفر را دستگیر کردید؟ وابسته به کی بودند و کجا معرفیشان کردید؟ چرا این ها را به مردم نمی گویید؟

مصطفی رضاحسینی قطب آبادی در نشست علنی دوشنبه ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مردم عزیز ایران اسلامی، امروز به استناد قانون اساسی و سوگند نمایندگی به انجام وظیفه شرعی و قانونی، مسائلی را مطرح می‌نمایم.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما با هیچ دولتی عقد اخوت نبسته‌ایم اگر خوب کار کنند آنها را حمایت و اگر غیر از این باشد طبق قانون عمل می‌کنیم و امروز دولت آقای رییسی را از ضعیف‌ترین و ناکارآمدترین دولت‌ها می‌دانیم و به همین لحاظ اعلام می‌کنیم که آقای رییسی در اداره کشور خیلی ضعیف است.

وی تصریح کرد: آقای رییس جمهور، باید بیایید در مجلس و با نمایندگان و مردم صحبت کنید و جواب دهید، شما همواره مشکلات کشور را به گردن دولت‌های قبل انداخته اید، همان دولت هایی که ۴۳ سال انقلاب اسلامی را حفظ کردند و دست شما سپردند، اما شما این دو سال چه کرده اید؟ شما حتی دولت ها را تمیز ندادید از دولت مقام معظم رهبری گرفته تا دولت شهید رجایی را زیر سوال بردید.

رضاحسینی قطب آبادی اظهار کرد: آقای رییسی، گویا قطار پیشرفت اقتصاد دولت شما قبل از آنکه مردم را زیر چرخ های بی برنامگی له کند نیاز به زیرعلی فداکار دارد چون حرکت شتابان تورم و گرانی لحظه به لحظه و بی ارزشی پول ملی را می بینیم.

وی افزود: آقای رییسی، شما مجلس را ندیدید از روز اول و مجلس را کنار گذاشتید و از پاستور، بهارستان را به توپ بی مهری بستید.

رضاحسینی قطب آبادی بیان کرد: مردم، خانواده ها و جوانان می توانند برای فردای خود برنامه ریزی کنند؟ آیا فرهنگیان و بازنشستگان با این سن و سال حقشان این است که هر روز در جایی تجمع کنند برای احقاق حقوقشان؟ آیا جایگاه وزارت کلیدی آموزش و پرورش را در کشور می دانید که هر روز کسی بر تخت آن می نشیند. آیا از وضعیت ایثارگران کشور و بی مهری هایی که به آنان می شود خبر دارید؟ آیا از حضور بازنشستگان نظامی در برخی ارکان تصمیم گیری به ویژه در حوزه مس کشور خبر دارید؟ آیا از برخورد بانکها و دستگاه ها با سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر دارید؟ آیا رفته اید یک مغازه خرید کنید تا بدانید مردم چه می کشند؟

وی افزود: به نظر من تغییر وزرا و مدیران شما کارساز نیست، باید فکر اساسی کرد. ایجاد ناامنی در سال گذشته را چگونه جواب می دهید؟ در بحث مسمومیت های مدارس چه کردید، چند نفر را دستگیر کردید؟ وابسته به کی بودند و کجا معرفیشان کردید؟ چرا این ها را به مردم نمی گویید؟

رضاحسینی قطب آبادی عنوان کرد: آقای رییسی در حالیکه ما به استناد اصول ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی نطق می کنیم، حرف می زنیم و تذکر می دهیم و نصیحت می کنیم برخی از ارکان و مدیران شما صبح تا شب برای ما پرونده سازی می کنند و برای رد صلاحیت به دستگاه های مرتبط می دهند تا ما را متوقف کنند اما زهی خیال باطل، ما سوگند خوردیم به پیشگاه الهی و در محضر نمایندگان و ملت که کوتاه نیاییم.

وی افزود: آقای رییسی، بانک ها برای خود امپراتوری ایجاد کرده اند، امروز مراجع به داد اقتصاد کشور برسید. ربا کشور را فرا گرفته است، بامک ها با سودهای کلان، اقتصاد کشور را به سمت نابودی برده اند همین است که جامعه اسلامی ما هر روز با مشکل مواجه می شود.

رضاحسینی قطب آبادی اظهار کرد: مردم همه چیز را از نمایندگان می خواهند از کار، مسکن، درآمد تا مشکلات بهداشتی و درمانی اما مردم عزیز، همشهریان، مردم استان کرمان و مردم ایران بدانید که دست و پای ما را بسته اند، ما اجازه کاری نداریم، اختیار نداریم، حرکتی هم کنیم بلافاصله برای ما پرونده سازی می کنند ، من شرمنده شما مردم هستم.

وی افزود: آقای رییسی، در بحث حجاب چه کردید؟ بررسی کنید چه کردید که امروز به اینجا رسیدیم، حجاب اندکی در کشور است، افراد اندکی حجابشان حجاب بود به فرمایش مقام معظم رهبری. چگونه عمل کردید که امروز به اینجا رسیدیم؟ بعد با زور می خواهید حلش کنید؟ تاریخ را نگاه کنید، آیا تاریخ توانست با روز حجاب از سر زنان این کشور بردارد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آقای رییسی، شما از نصایح و رهنمودهای حضرت آقا کمی فاصله گرفته اید، شما دانش و تواناییتان برای اداره امور کشور کم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شما بایستی در تغییرات وزرا از مجلس کمک بگیرید، دوباره اگر قرار است در این وزارتخانه ها وزیر عوض شود نیایید افرادی را بگذارید که دوبار همان آش و همان کاسه شود، شما در دوران مسئولیت های خودتان در دستگاه هایی بودید که باید با فساد مبارزه می کردید، چه شده است که امروز فساد زیاد است؟ آیا درست است که رییس یک قوه بگوید همان قوه ضعیف عمل کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین