توصیه امام جمعه موقت تهران به امام جمعه‌های دیگر
کد خبر: 4217

توصیه امام جمعه موقت تهران به امام جمعه‌های دیگر

امام جمعه موقت تهران گفت: ما ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسایل کشور باشند.

بیان فردا | حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به  مساله جمعیت و نقش آن در تحقق آرمان های صادق آل محمد (ع) گفت: اینکه جامعه ما بتواند زینت باشد باید درباره کمیت و کیفیت جمعیت خود مراقبت کند و امیدواریم سیاست های جمعیت در محور خانواده با قوت توسط مسوولان و عموم مردم مورد توجه قرار گیرد تا از مرحله خطرناکی که پیش رو داریم به سلامت عبور کنیم.

وی درباره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: این یک رویداد بزرگ در حوزه کتاب و کتابخوانی و نشر است و با استقبال گسترده ای از سوی مردم مواجه می شود؛ این فرصت ارزشمندی است که جدای از انتشار آثار فرهنگی یک توجه عمومی به موضوع کتاب و کتابخوانی است. این مساله مهمی است و با وجود میدان داری رسانه های جدید کتاب جایگاه خودش را دارد و کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه ما تبدیل شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در دهه پایانی ماه رمضان اتفاق های مهمی رخ داد و یک ماه رمضان با معنویت بسیار داشتیم، گفت: یکی از این اتفاق ها حضور شورانگیز مردم در شبهای قدر بود و گزارش ها می گوید این شب ها با ترکیب جمعیتی متنوع، گسترده و عالی برگزار شد و در گلزار شهدا و بهشت زهرا جلوه ویژه ای داشت. اتفاق دیگر روز قدس بود که از نظر حضور مردم در سراسر کشور کم نظیر بود و در نهایت روز عید فطر و حضور ده ها میلیونی در سراسر کشور را شاهد بودیم که حکایت از تفاوت محسوس اش با سال های قبل داشت. در تهران با جمعیت صدها هزار نفری برگزار شد و گفته می شود حداقل هشتصد هزار نفر حضور داشتند. اینها از عمق معنویت و بصیرت مردم ایران پرده برداری می کند. این ها موضوعی است که دشمن می خواهد کمرنگ جلوه دهد، اما اینها نعمت پروردگار ماست. این چنین نمازی را در جای دیگری سراغ دارید؟ امیدوارم این را قدر بدانیم و دست اندرکاران نماز عید فطر از حالا برای سال آینده به فکر باشند.

وی ادامه داد: در نماز عید فطر حکمت رهبری جلوه مجددی داشت؛ در خطبه دوم دیدید که راهبردهای پیش روی امت را بیان کردند. مساله تقویت اراده ملی مطرح است که در برابر جنگ اراده هایی است که از سوی دشمن گسترده انجام می گیرد. دیگری همکاری و همدلی ملی با تاکید بر مسوولان کشور و قوای سه گانه بود. دشمن برای ایجاد گسل های داخلی برنامه ریزی کرده است و مساله سوم هم تاکید بر حل مسایل کشور و پرهیز از حاشیه سازی ها بود. 

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: خیلی از حاشیه سازی ها هر چند از سوی دشمن هم هست، اما داخلی است. کسانی که مراقب زبان و موقعیت های خود نیستند با حرف هایشان بهانه دست دشمن می دهند و اینها را باید مراقبت کرد. در شرایطی که باید فرصت خدمت به مردم جدی گرفته شود و افکار عمومی نیاز به آرامش دارد این اتفاق ها را متاسفانه شاهد هستیم. ما ائمه نماز جمعه نیز باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به این حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسایل کشور باشند.

وی درباره مهار تورم و رونق تولید که مهمترین مساله کشور ‌ است اظهار کرد: همه باید روی این موضوع تمرکز کنند و با اتحاد و همدلی این مسال قابل حل است. 

امام جمعه موقت تهران درباره مساله گرانی در کشور گفت: این مساله حال مردم را بد و اعصاب آنها را خرد می کند. مساله مسکن آن هم در بخش اجاره و رهن جزو موارد مبتلابه است که حدود ۳۰ درصد در سطح ملی در گیر آن هستند و در تهران نزدیک ۵۰ درصد درگیر هستند. مسکن از یک کالای زیستی به کالای سرمایه ای تبدیل شده و نتیجه اش فوران بی حساب و کتاب قیمت هاست که کمر مستاجرها را می شکند. در هر حال حل مساله مسکن در شرایط فعلی به یک نسخه درمانی فوری نیاز دارد تا این مساله را تا حد زیادی در سراسر کشور با تاکید بر شهر تهران مدیریت کند. 

وی همچنین خطاب به مردم و آنها که خانه اجاره می دهند گفت: تا به اضطرار نیفتادید بر مستاجران سخت نگیرند.

علی اکبری در ادامه به مساله فلسطین و تحولات اخیر اشاره کرد و گفت: در این مساله چشم امید به نیروهای مقاومت اسلامی است و تسلیح غزه و کرانه باختری که دستور کار جبهه مقاومت به ویژه ایران بوده کار را به نقطه های قابل توجه و پیروزی بخشی رسانده است. صهیونیست ها گرفتار انفعال شدیدی هستند و حتی وقتی به یکی از سفاک ترین عناصر خود برای تشکیل کابینه متوسل شدند که به گفته خودشان دولت مجانین و مجرمین است نتوانتستند کاری از پیش ببرند و وضع داخلی شان با دولت جدید وخیم تر شد. الان وظیفه همه امت اسلامی این است که از جریان مقاومت فلسطین جانانه حمایت کنند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین