دنبال راه‌حل دیپلماتیک هستیم؛ اما ناچار شویم با گزینه نظامی هم مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم
کد خبر: 4370
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران:

دنبال راه‌حل دیپلماتیک هستیم؛ اما ناچار شویم با گزینه نظامی هم مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه ادعاهای خود گفت که واشنگتن حتی در صورت ناگزیر شدن به توسل به گزینه نظامی، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

بیان فردا |  رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که کشورش به دنبال راه‌حل دیپلماتیک برای حل مسأله هسته‌ای ایران است.

 مالی با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، به رادیو ملی آمریکا گفت که واشنگتن رویکرد دیپلماتیک برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ترجیح می‌دهد چرا که این مطمئن‌ترین راه بوده و در طولانی‌مدت نیز جواب می‌دهد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که واشنگتن حتی در صورت ناگزیر شدن به توسل به گزینه نظامی، مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.  

مالی ادامه داد: «اگر به این نتیجه برسیم که آنها اقدام‌هایی در راستای دستیابی به بمب هسته‌ای انجام می‌دهند، ما نیز دست به اقدام‌های بازدارنده خواهیم زد و در این صورت هیچ گزینه‌ای را نادیده نمی‌گیریم». 

وی در پاسخ به این پرسش که زمان مورد نیاز برای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای چقدر است، مدعی شد: « آنها در مدت کوتاهی اورانیوم با درجه لازم برای دستیابی به تسلیحات را خواهند داشت اما ساخت بمب به زمان بیشتری نیاز دارد». 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین