مصوبه بیهوده دیروز مجلس چه بود؟
کد خبر: 4371

مصوبه بیهوده دیروز مجلس چه بود؟

مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی در معافیت 100 درصدی برخی از مالکان برای پرداخت این مالیات، بی‌اثر و بیهوده ارزیابی می‌شود.

بیان فردا | مصوبه جدید مجلس مبنی بر شروط تخفیف مالیاتی ۱۰۰ درصدی برای موجران را بی‌اثر و بیهوده ارزیابی کرده است. در حالی که به موجب قانون هم اینک مالکان خانه‌های استیجاری کمتر از 150 متر مربع در تهران و کمتر از 200 متر مربع در سایر شهرها از پرداخت مالیات بر درآمد اجاره معاف هستند و اغلب مستاجران در خانه‌هایی با متراژ زیر 150 متر زندگی می‌کنند، دیروز نمایندگان مجلس تصویب کردند، افرادی که خانه‌های خود را به خانوار دارای ۳ فرزند و بیشتر، خانوار تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی یا ۳ دهک پایین درآمدی بر اساس تاییدیه وزارت تعاون، مشمول ۱۰۰ درصد تخفیف می‌شوند.

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است: اگر چه آمار دقیقی از متراژ خانه‌های استیجاری کشور در دست نیست، اما با اتکا به برخی آمارها و همچنین توان مالی به‌شدت تضعیف شده مستاجران طی سال‌های اخیر، به راحتی می‌توان حدس زد که اغلب مستاجران کشور (دستکم 90 تا 95 درصد مستاجران) در خانه‌هایی کوچک‌تر از 150 متر مربع زندگی می‌کنند و به همین دلیل، مالکان این خانه‌ها از پرداخت مالیات درآمد بر اجاره معاف هستند. در چنین شرایطی، مصوبه دیروز مجلس شورای اسلامی در معافیت 100 درصدی برخی از مالکان برای پرداخت این مالیات، بی‌اثر و بیهوده ارزیابی می‌شود.

منبع: تعادل

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین