اخطار گوگل‌پلی، احتمالاً از انگیزه‌های سیاسی نشات می‌گیرد
کد خبر: 3166
سوپر اپلیکیشن ایرانی اعلام کرد؛

اخطار گوگل‌پلی، احتمالاً از انگیزه‌های سیاسی نشات می‌گیرد

اپلیکیشن روبیکا اعلام کرد: با توجه به اقبال گسترده کاربران به روبیکا که شاهد آن ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون پیام یکتا توسط نزدیک به ۳۵ میلیون کاربر فعال در ماه اخیر، احتمال وجود انگیزه‌های سیاسی در این اقدام بیش از پیش تقویت می‌شود.

بیان فردا | روز گذشته سپر ایمنی گوگل (Play Protect) اخطاری برای برخی از کاربران روبیکا ارسال کرد که حکایت در خطر بودن داده‌های شخصی کاربران در این اپلیکیشن داشت.

مجموعه روبیکا پس از اعلام این اخطار، بیانیه‌ای صادر کرد، در این بیانیه به این نکته اشاره شده که این اپلیکیشن در این مدت نه آپدیت جدیدی ارائه کرده و نه مسئله فنی را در تنظیمات خود تغییر داده است.

در بیانیه این مجموعه آمده است، ما در تلاشیم از طریق ارتباط با گوگل‌پلی درباره جزئیات این اعلان اطلاعات بیشتری کسب کنیم. این اتفاق در حالی رخ داده است که روبیکا به تازگی آپدیت جدیدی منتشر نکرده و دسترسی‌های پیشین خود را نیز تغییر نداده و این دسترسی‌ها هم کاملاً متعارف و مشابه سایر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی  است.

همچنین به این نکته اشاره شده که با توجه به اقبال گسترده کاربران به روبیکا که شاهد آن ارسال روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون پیام یکتا توسط نزدیک به ۳۵ میلیون کاربر فعال در ماه اخیر از میان نزدیک به ۵۰ میلیون نصب فعال است، احتمال وجود انگیزه‌های سیاسی در این اقدام بیش از پیش تقویت می‌شود.

هجمه‌ای که به تازگی توسط اپل و به بهانه‌ی تحریم‌های آمریکا علیه ایران اجرا شده بود. مطابق آنچه در بیانیه قبلی روبیکا اعلام کردیم، از اعمال محدودیت به دلایل سیاسی و امنیتی برای دسترسی کاربران به سرویس‌های بین‌المللی حمایت نمی‌کنیم، اما تلاش پلتفرم‌های بین‌المللی برای ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی را هم برخلاف ادعاهایشان می‌دانیم. ما هم‌اکنون در حال بررسی شرایط فنی هستیم و پس از کسب اطلاعات بیشتر جزییات جدید این اتفاق را اطلاع‌رسانی خواهیم‌ کرد.

پس از انتشار این بیانیه، اکانت رسمی روبیکا در توییتر از گوگل‌پلی درخواست کرد اگر درباره این ادعا، مستندی در دست دارد، آن را ارائه دهد.

روبیکا در این توییت نوشت: گوگل‌پلی عزیز، همان‌طور که می‌دانید، روبیکا در این مدت آپدیت جدیدی نداشته و در سطح دسترسی آپ به گوشی که در اختیار کاربر است، تغییری ایجاد نکرده است. در لایه دسترسی نیز درخواست متفاوتی نسبت به قبل ایجاد نشده است، لطفی مستنداتی که برای هشدار سپر ایمنی اعلام کردید را در اختیار ما قرار بدهید.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین