ویژگی منحصربفرد آیفون15 برای اروپایی‌ها
کد خبر: 3997

ویژگی منحصربفرد آیفون۱۵ برای اروپایی‌ها

آیفون ۱۵ برای اروپایی‌ها بدون شکاف سیم کارت عرضه می‌شود.

بیان فردا | اطلاعات به دست آمده توسط وب سایت فرانسوی مک جنریشن نشان می‌دهد مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو ممکن است امسال بدون شکاف سیم کارت در فرانسه عرضه شوند و برای اتصال به شبکه ارتباطی سیار، فقط با سیم‌ کارت الکترونیکی (eSIM) کار کنند.

اگر شکاف سیم کارت در فرانسه حذف شود، احتمالا در شمار دیگری از کشورهای اروپایی نیز حذف خواهد شد زیرا اپل معمولا یک مدل آیفون را در اکثر نقاط اروپا می‌فروشد. به عنوان مثال، مدل A۲۸۹۰ آیفون ۱۴ پرو که در فرانسه فروخته شد، در کشورهای انگلیس، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، اتریش، لهستان، هلند، بلژیک، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، سوئیس و ده‌ها کشور دیگر هم عرضه شد.

اپل پیش از این سیم‌ کارت را از تمام مدل‌های آیفون ۱۴ در آمریکا در سپتامبر گذشته حذف کرد و مشتریان را مجبور کرد از سیم‌ کارت الکترونیکی استفاده کنند که یک سیم‌کارت دیجیتالی است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به استفاده از نانو سیم‌ کارت فیزیکی، از یک اشتراک تلفن همراه فعال برخوردار باشند. اپل یک سند پشتیبانی با شماری از اپراتورها دارد که از فناوری سیم‌ کارت الکترونیکی در سراسر جهان پشتیبانی می‌کنند.

هنگامی که سری آیفون ۱۴ در آمریکا عرضه شد، اپل سیم‌ کارت‌های الکترونیکی را به عنوان گزینه ایمن‌تر از سیم‌کارت‌های فیزیکی معرفی کرد، زیرا نمی‌توان آنها را از آیفونی که مفقود شده یا به سرقت رفته است، جدا کرد. اپل خاطرنشان کرد که حداکثر هشت سیم‌ کارت الکترونیکی را می‌توان در اپلیکیشن تنظیمات آیفون مدیریت کرد که نیاز به دریافت، حمل و تعویض سیم‌ کارت‌های فیزیکی در سفر را رفع می‌کند.

 آیفون ۱۳ و مدل‌های جدیدتر می‌توانند همزمان دو سیم‌ کارت الکترونیکی فعال داشته باشند.

بر اساس گزارش وب سایت مک رومرز، با گسترش سریع دسترسی به سیم‌ کارت الکترونیکی، حذف شکاف سیم کارت فراتر از آمریکا، اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد، حتی اگر این تغییر چند سالی زمان ببرد تا به طور کامل تکمیل شود. انتظار می‌رود اپل طبق معمول در سپتامبر از سری آیفون ۱۵ رونمایی کند.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین