کد خبر: 4127

گزارش جدید پنتاگون از بشقاب‌پرنده‌ها / بیگانگان فضایی به زمین آمده‌اند؟

دفتر یوفوی پنتاگون، نتیجه جدید تحقیقات خود درباره اشیای ناشناخته پرنده معروف به بشقاب‌پرنده‌ها را اعلام کرد.

دفتر یوفو پنتاگون اطلاعات به‌روزرسانی‌شده رسمی خود را ارائه کرده است. رئیس دفتر پنتاگون که در حال بررسی پدیده‌های ناهنجار ناشناس گزارش شده است (UAP - معمولا به عنوان بشقاب پرنده و اشیاء پرنده ناشناس شناخته می‌شود)، این هفته به کنگره آمریکا گفت که دفتر او اکنون بیش از ۶۵۰ حادثه را بررسی می‌کند، اما تاکنون هیچ یک از آنها شواهدی از فعالیت فرازمینی یا به چالش کشیدن قوانین شناخته شده فیزیک را نشان نداده است.

دکتر شان ام. کرک پاتریک، مدیر «AARO» در ۱۹ آوریل ۲۰۲۳ در کمیته خدمات مسلح سنای ایالات متحده شهادت داد و در مورد تحقیقات خود در مورد UAP که توسط پرسنل نظامی گزارش شده است، اطلاعات به‌روزرسانی‌ شده را ارائه کرد. دو ویدیوی جدید منتشر شده در جلسه استماع آزاد کنگره نشان داده شد تا نشان دهد که چگونه دفتر نسبتا تازه تاسیس «AARO» می‌تواند برخی از حوادث را توضیح دهد اما برخی دیگر را نه.

کرک پاتریک به کمیته فرعی خدمات مسلح سنا در مورد تهدیدات و قابلیت‌های نوظهور گفت: امروز می‌خواهم تاکید کنم که تنها درصد بسیار کمی از گزارش‌های UAP نشانه‌هایی دارند که می‌توان آن‌ها را به‌طور منطقی «غیر عادی» توصیف کرد. اکثر اشیاء ناشناس گزارش شده به AARO ویژگی‌های معمولی بالن‌ها، سیستم‌های هوایی بدون سرنشین، پدیده‌های طبیعی یا سایر چیزهای قابل توضیح را نشان می‌دهند.

یکی از ویدئوهای موجود در وب سایت پنتاگون، حادثه‌ای را نشان می‌دهد که در ۱۲ ژوئیه ۲۰۲۲ در خاورمیانه رخ داد: یک شی توپی شکل بر فراز پایگاهی نظامی پرواز کرد و در تصاویر هوایی توسط یک پهپاد MQ-۹ ضبط شد.این شی‌ء هنوز در دست بررسی است و ناشناس باقی مانده است.

ویدئوی دیگر نمایی از حادثه‌ای را نشان می‌دهد که به گفته پنتاگون در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ بر فراز آسیای جنوبی روی داده است. در این نمونه، یک هواپیمای بدون سرنشین MQ-۹ ویدئوی مادون قرمز را ضبط کرد که MQ-۹ دیگری را نشان می‌داد، در حالی که شی دیگری در میدان دید پرواز می‌کرد. در این مورد پس از تجزیه و تحلیل و بررسی تصاویر و اطلاعات تکمیلی، معلوم شد شیء مورد نظر یک هواپیمای تجاری است.

کرک پاتریک گفت که بیشتر گزارش‌های UAP از ارتش از الگوهای مشابهی پیروی می‌کنند، که بیشتر آنها بین در ارتفاع ۴۵۷۲ تا ۷۶۲۰ متری رخ می‌دهند که فضای کنترل‌شده برای هواپیماهای نظامی است. برای مشاهده‌های بدون جواب، کارشناسان AARO فکر می‌کنند که احتمالا مربوط به ابزارهای پرنده نظامی دشمنان ایالات متحده است و نه بیگانگان فضایی.

او گفت: «بدون داده‌های کافی، ما نمی‌توانیم به نتایج قابل دفاعی برسیم که استانداردهای علمی بالایی را که برای حل و فصل تعیین کرده‌ایم مطابقت داشته باشد، و من پرونده‌ای را که نتوانیم از نتیجه‌گیری‌های آن دفاع کنیم، مختومه نمی‌کنم.»

پنجاه و دو درصد از گزارش‌ها شامل اشیایی است که گرد یا کروی توصیف شده‌اند. اندازه اکثر اجسام گرد از ۱ تا ۴ متر متغیر است و سفید، نقره ای یا فلزی نیمه شفاف با سرعت های ظاهری از ثابت تا دو برابر سرعت صوت توصیف می‌شوند. کرک پاتریک تاکید کرد که تیم او هنوز هیچ توضیح فرازمینی برای این مشاهدات پیدا نکرده است.

او گفت: « در تحقیقات ما در AARO تاکنون هیچ مدرک معتبری مبنی بر فعالیت فرازمینی، فناوری خارج از جهان یا اشیایی که قوانین شناخته‌شده فیزیک را نادیده می گیرند، پیدا نشده است. در صورتی که داده‌های علمی کافی برای منشاء فرازمینی به دست آوریم، متعهدیم که با شرکای بین‌سازمانی خود در ناسا همکاری کنیم.»

کرک پاتریک اهمیت ارسال مشاهدات غیرقابل توضیح توسط مردم را رد نمی‌کند، زیرا این امر به AARO و دانشمندان اجازه می‌دهد حوادث UAP را بهتر تجزیه و تحلیل کنند.

او گفت: «علم این‌گونه عمل می‌کند، نه از طریق وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین