تفنگ محبوب صدام حسین در تهران | جنگ تحمیلی با شلیک این تفنگ آغاز شد
کد خبر: 2782

تفنگ محبوب صدام حسین در تهران | جنگ تحمیلی با شلیک این تفنگ آغاز شد

تجاوز به خاک کشور عزیزمان با شلیک گلوله‌ای از برنوی محبوب صدام حسین جنایتکار در مقابل کاخ ریاست جمهوری عراق آغاز شد، تفنگی که امروز به عنوان یک شیء سرگرم کننده، عاقبت نافرجام خونریزی‌های او را مقابل چشم مردم مقاوم ایران به نمایش کشیده است.

بیان فردا | صدام حسین، رئیس جمهور دیکتاتور و خون‌ریز عراق، سی و چند ساله بود که معاون رئیس جمهور شد و بعد از آن هم سالیانی دراز به مسند ریاست عراق تکیه زد؛ صدام به رسم اکثر مردان عرب شعر می‌گفت، سیگار می‌کشید و البته از پرواز می‌ترسید!

جنگ تحمیلی با شلیک این تفنگ آغاز شد

او اما عاشق تفنگ و عاشق شکار بود؛ شکار غزال! در نهایت هم نه مانند یک غزال، بلکه با فضاحت به صید آمریکایی‌ها افتاد و اعدام شد. برخی می‌گویند مردمی که به اقامتگاه او شوریده بودند تفنگ برنوی معروفش را به غارت بردند. این تفنگ به دست یکی از روسای قبایل بزرگ رسید و بعد از آن هم به گفته آقای عسگری، مدیر روابط عمومی موزه انقلاب و دفاع مقدس، سر از موزه مقاومت درآورد.

آقای رستگار، از مدافعان حرم که گاهی برای روایت موزه مقاومت به کمک می‌آید، این تفنگ را یکی از اشیاء خاص این موزه دانست؛ موزه‌ای که برخلاف اکثر موزه‌های جهان، شیء محور نیست اما چیزهایی را به شما نشان می‌دهد که هیچ تصوری از آنها ندارید.

جنگ تحمیلی با شلیک این تفنگ آغاز شد

موزه مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس برای بازدید عموم باز شد؛ موزه‌ای که به گفته حاج آقای صادقی، از رزمندگان دفاع مقدس و مدافع حرم، که سالن‌ها و آثار مختلف آن را برای من توضیح داد، با نظر مستقیم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت اما درست قبل از افتتاح آن، حاج قاسم ترور و شهید شد.

جنگ تحمیلی با شلیک این تفنگ آغاز شد

موزه مقاومت که در سراسرنمای باغ موزه دفاع مقدس واقع شده از زمان شهادت سردار تا امروز مورد بازدید مقامات، دیپلمات‌ها و مهمانان خارجی قرار گرفته تا آنجا که به گفته آقای عسگری به یکی از نقاط محبوب تهران برای سفیر بولیوی تبدیل شده است.

جنگ تحمیلی با شلیک این تفنگ آغاز شد

آقای رجبی، مسئول سایت موزه هم گفت بازدید از مجموعه بسیار وسیع و دیدنی موزه‌های انقلاب و دفاع مقدس تا دهم مهرماه برای عموم آزاد و رایگان است، پس اگر به منطقه عباس‌آباد تهران سر زدید حتما بازدید از سراسرنمای، گنبد شیشه‌ای، موزه مقاومت را هم در برنامه خود بگنجانید تا شگفت‌زده شوید. این موزه برای بسیاری از مهمانان دیپلمات کشورمان نیز دیدنی بوده است.

منبع: همشهری

دیدگاه تان را بنویسید

پربازدیدترین