ایران همچنان در فهرست سیاه  FATF
کد خبر: 3066

ایران همچنان در فهرست سیاه FATF

ایران همچنان در فهرست سیاه پول شویی گروه ویژه اقدام مالی بافی مانده است در حالی که پاکستان از فهرست خاکستری این گروه خارج شد.

به گزارش بیان فردا، گروه ویژه اقدام مالی طی بیانیه‌ای اعلام کرد ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پول‌شویی باقی خواهد ماند. بر اساس تصمیم این گروه، میانمار در کنار کره‌شمالی و ایران در فهرست سیاه پول‌شویی قرار گرفته و پاکستان و نیکاراگوئه از فهرست خاکستری خارج شده‌اند

سازمان جهانی مبارزه با پولشویی و تامین مالی آن موسوم به FATF روز جمعه پاکستان را پس از چهار سال از فهرست کشورهای تحت "نظارت فزاینده" حذف کرد.

پاکستان از سال ۲۰۱۸ به دلیلی که «کاستی‌های استراتژیک مبارزه با تأمین مالی تروریسم» عنوان می شد، در فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی (FATF) قرار داشت.

‌ اف‌ای‌تی‌اف، همچنین میانمار را در کنار کره شمالی و ایران در فهرست سیاه پولشویی خود قرار داد. این نهاد بین المللی علاوه بر پاکستان، نیکاراگوئه را هم از فهرست خاکستری خود خارج کرده است.

در بیانیه این گروه تصریح شده است٬ ایران تا زمان تکمیل طرح «برنامه اقدام» در فهرست سیاه پولشویی باقی خواهد ماند. گروه اقدام مالی می‌گوید اگر ایران لوایح پالرمو و کنوانسیون‌های پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را تصویب کند آنگاه اف‌ای‌تی‌اف، در خصوص گام بعدی تصمیم گیری خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین