ادامه فیلترینگ اقتصاد دیجیتال کشور را خاموش می‌کند
کد خبر: 3077
هشدار روزنامه دنیای اقتصاد:

ادامه فیلترینگ اقتصاد دیجیتال کشور را خاموش می‌کند

دنیای اقتصاد هشدار داد: فیلترینگ گسترده و محدودیت‌های اینترنتی آسیب شدیدی بر کسب و کارهای خرد و بزرگ وارد کرده است و تداوم این روند می‌تواند باعث خاموش شدن چراغ اقتصاد دیجیتال کشور شود.

بیان فردا | بزرگ‌ترین روزنامه اقتصادی کشور که در هفته‌های اخیر بارها نسبت به اثر خسارت‌بار فیلترینگ بر فضای کسب‌وکار کشور هشدار داده است امروز نیز در گزارشی تاکید کرده تداوم این روند چراغ اقتصاد دیجیتال کشور را خاموش می‌کند.

به گزارش دنیای اقتصاد، بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین هم گسترش پیدا کرده است. آسیب ناشی از اختلال و محدودیت‌های اینترنتی بر بازار تبلیغات آنلاین به اندازه کاهش ۵۳درصدی کمپین‌های تبلیغاتی و ۳۱درصدی تعداد تبلیغ‌دهندگان بوده است. آمارها نشان می‌دهند انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های خبری هم کاهش ۴۹درصدی داشته و عدم تمایل کسب‌وکارها باعث شده است درآمد وب‌سایت‌ها از این طریق تا بیش از ۵۵درصد کاهش پیدا کند. ویترین بازار آنلاین- تبلیغات دیجیتال- خالی شده اما این پلتفرم‌ها سال گذشته ۱۰درصد از کل هزینه تبلیغات کشور را در اختیار داشتند.

فیلترینگ گسترده و محدودیت‌های اینترنتی آسیب شدیدی بر کسب و کارهای خرد و بزرگ وارد کرده است و تداوم این روند می‌تواند باعث خاموش شدن چراغ اقتصاد دیجیتال کشور شود. شرایط بی‌‌‌ثبات فعلی چنان ضرر سنگینی را به کسب و کارها تحمیل کرده است که آنها توان و البته اعتماد چندانی برای تبلیغات آنلاین بر بسترهای مختلف دیجیتال را نداشته باشند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین