کد خبر: 3764

خبر عجیب و غریب درباره واردات خودرو: چه کسی ضعیف‌ترین بی ام و تاریخ را به ایران می آورد؟

گزارش‌های غیر رسمی به واردات BMW ۱۱۶i اشاره می‌کنند، ارزانترین مدل ازکوچکترین سری محصولات بی ام و با قیمت کمتر از ۲۰ هزاردلار

تنوع خودروهای وارداتی کشور هر روز بیشتر می‌شود و نکته مطلوب ماجرا، ورود خودروهای متنوع از برندهای غیرچینی است. گزارش‌های غیر رسمی به ثبت سفارش BMW ۱۱۶i اشاره می‌کنند، ضعیف‌ترین و ارزانترین محصول ب ام و که با قوانین سخت گیرانه واردات خودرو به کشورمان سازگاری دارد و احتمالا با قیمتی غیر رقابتی راهی پارکینگ منازل شمال شهر خواهد شد.

بی ام و ۱۱۶ جدید

واردات خودرو از دی‌ماه حالت اجرایی به خود گرفته و قرار است محصولات مختلف از برندهای هیوندای، فیات، کیا، چانگان و ... به بازار کشور عرضه شوند. البته واردات خودرو دارای محدودیت‌های متعددی بوده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سقف قیمت ۲۰ هزار دلار و ارائه خدمات پس از فروش در کشور اشاره کرد. ثبت سفارش BMW ۱۱۶i جهت ورود به کشور نیز چندان جای تعجبی ندارد، چراکه مشخصات این خودرو با محدودیت‌های آیین‌نامه سازگار است.

ثبت سفارش BWM 116i

BMW ۱۱۶i

بد نیست بدانید BMW ۱۱۶i قبلا با یک پیشرانه قدرتمند به بازار عرضه شده بود. ولی بی‌ام‌و ۱۱۶i وارداتی، به پیشرانه سری B۳۸‌ مجهز است و به همین خاطر ماشین چندان قدرتمندی به حساب نمی‌آید. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ به‌کاررفته در ۱۱۶i دارای ۳ سیلندر بوده و می‌تواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. این مشخصات از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه یا ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو وارد می‌شود.

بی ام و سری یک پرشیا خودرو

خودروی بی‌ام‌و ۱۱۶i همچنین شامل امکانات و تجهیزات متنوع و پیشرفته‌ای می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل پایداری، ۶ کیسه هوا، کروز کنترل هوشمند، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین عقب، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد با موانع از سمت جلو و عقب، سیستم تشخیص عابر پیاده، سانروف، نمایشگر لمسی و .. اشاره کرد. البته با توجه به قیمت جهانی ۳۰ هزار دلاری، نسخه قابل‌عرضه به بازار ایران علاوه بر موتور ضعیف‌تر، احتمالا فاقد برخی تجهیزات اضافی خواهد بود.

خبر عجیب و غریب درباره واردات خودرو: چه کسی ضعیف‌ترین بی ام و تاریخ را به ایران می آورد؟

همان‌طور که قبلا گفته شد، هنوز مشخص نیست که ثبت سفارش BMW ۱۱۶i توسط چه شرکتی انجام شده است. با این وجود می‌توان حدس زد که پرشیا موتور عامل واردات این خودرو به بازار کشور باشد، چراکه این شرکت از قدیم‌الایام عرضه کننده با واسطه BMW در ایران بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین