کد خبر: 4035

چرا شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است؟

اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت گفت: شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است.

شورا با هدف رعایت نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده تصمیم گیری می‌کند و در عرضه خودرو در بورس نفع مصرف‌کننده رعایت نمی‌شود چراکه قیمت‌ها در بورس به شکل مزایده‌ای تعیین می‌شوند.

اسماعیل شجاعی درباره ابلاغ قیمت‌های جدید خودرو اظهار داشت: یکی از دستورات جلسه امروز بررسی قیمت‌های خودرو است. البته شورای رقابت قیمت‌گذار نیست بلکه درباره قیمت‌ خودرو تصمیم می‌گیرد و سیاست‌گذاری می‌کند. بنابراین اعلام قیمت‌های جدید بر عهده وزارت صمت است.

وی تاکید کرد: وزارت صمت قیمت‌های جدید و پیشنهادات درباره قیمت‌های خودرو را در جلسه با اعضای شورای رقابت مطرح می‌کند و شورا این قیمت‌ها و پیشنهادات را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سخنگوی شورای رقابت درباره فرمول تعیین قیمت خودرو گفت: شورا درباره فرمول و محاسبه قیمت خودرو مصوباتی داشته که مبنای قیمت‌گذاری همان مصوبات است اما به طور کلی فرمول قیمت گذاری بر مبنای قیمت تمام شده خودرو، هزینه تمام شده تولید و بررسی قیمت سه مدل خوروی مشابه خارجی خواهد بود و براساس نظم محاسباتی انجام می‌شود که اگر این محاسبات به شورا اعلام شود، شورا درباره آن در جلسه تصمیم می‌گیرد.

شجاعی درباره احتمال عرضه خودرو در بورس کالا ادامه داد: شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس مخالف است. شورا با هدف رعایت نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده تصمیم گیری می‌کند و در عرضه خودرو در بورس نفع مصرف‌کننده رعایت نمی‌شود چراکه قیمت‌ها در بورس به شکل مزایده‌ای تعیین می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین