کد خبر: 4037

مجوز گرانی خودرو صادر شد/ قیمت خودروها چه تغییری کرد؟

سخنگوی شورای رقابت گفت: فرمول تعیین قیمت خودرو و پیشنهادات تغییر قیمت بر اساس جداول ارایه شده از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به تصویب شورای رقابت رسید.

بالاخره شورای رقابت برای تغییر قیمت خودرو تصمیم گرفت و به این ترتیب، از این پس متقاضیان خودرو، قیمت‌هایی جدید را در کارخانه مشاهده خواهند کرد.

پیش از این، شنیده‌ها حاکی از آن بود که احتمالا قیمت خودروها بین ۳۰ تا ۷۰ درصد گران خواهد شد، اما آن‌طور که منابع شورای رقابت اعلام کرده‌اند، برخی خودروها کمتر از ۳۰ درصد و برخی نیز افزایشی بیش از ۷۰ درصد را خواهند داشت.

البته آن‌طور که در گزارش‌ها مشاهده می‌شود، فقط محدوده افزایش قیمت‌ها از سوی شورای رقابت اعلام شده و به صورت قطعی مشخص نشده که هر خودرو چقدر افزایش قیمت را تجربه کرده است.

پیش از این، محمدرضا نجفی‌منش، رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور به خبرآنلاین گفته بود: بازار از قانون عرضه و تقاضا کاملا پیروی می‌کند. اگر قیمت خودرو در کارخانه درست شود، عرضه خودرو نیز افزایش می‌یابد. با افزایش عرضه خودرو، قیمت‌ها در بازار نیز متعادل خواهد شد.

بر همین اساس، اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت در یک برنامه تلویزیونی در خصوص نتایج جلسه دیروز شورای رقابت برای تعیین قیمت خودروها در سال ۱۴۰۲، گفته است: براساس جداول قیمت‌های سازمان حمایت از مصرف کننده، شورای رقابت چارچوب قیمت‌ها را به وزارت صمت ابلاغ کرد و وزارت صمت مسئول ابلاغ نهایی قیمت‌ها است.

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت نیز در این باره عنوان کرده است: به استناد ماده یک دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت، پس از استماع نظر کارگروه خودرو، موارد در جلسه ۵۵۷ شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و برای تعامل به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف برای اطلاع رسانی لازم ابلاغ خواهد شد.

وی افزوده است: افزایش بین ۳۰ تا ۷۰ درصدی قیمت خودروها که قبلا اعلام شده بود، عدد اشتباهی بود، زیرا بعضی از خودروها کمتر از ۳۰ درصد افزایش قیمت و تعدادی از خودروها نیز افزایش قیمت بسیار اندکی داشته اند البته تعدادی از خودروها نیز افزایش قیمت بیش از ۷۰ درصد داشته‌اند.

دادجوی توکلی تصریح کرده است: قیمت انواع خودروهای تولیدی غیرمونتاژی که امروز در شورای رقابت تعیین شد، به صورت محرمانه به متولی برای ابلاغ اعلام خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین