منصور ساعی

منصور ساعی

منصور ساعی متولد هزار و سیصد و پنجاه و هشت و دانش آموختۀ رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی از دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

ایشان فعالیت حرفه ای در روابط عمومی را از سال هزار و سیصد و هشتاد و یک از روابط‌عمومی شرکت ایران خودرو و با انتشار هفته نامه کارآمد آغاز کرد. در کارنامه حرفه‌ای او رئیس اداره روابط‌عمومی بانک کارآفرین، مشاور مدیرعامل بانک ایران زمین در امور روابط‌عمومی و تبلیغات، مدیر روابط‌عمومی شرکت شاپرک(بانک مرکزی) و مدیر روابط‌عمومی شرکت ایران ارقام به چشم می‌خورد. وبلاگ تخصصی وی به نام «راه ارتباطات» در سال هزار و سیصد و هشتاد و هشت در همایش روابط‌عمومی الکترونیک به عنوان «وبلاگ برتر» معرفی شد و طی سال‌های گذشته در شورای سیاستگذاری و کمیته علمی همایش‌ها و کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی حوزه ارتباطات، روابط‌عمومی و رسانه در کشور حضور فعال داشته است. 

وی فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را از سال هزار و سیصد و هشتاد و پنج با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات جهاد دانشگاهی آغاز کرد و به عنوان پژوهشگر حوزه رسانه‌ها در این پژوهشگاه مجری و همکار اصلی دوازده طرح پژوهشی ملی و تخصصی بوده است. در سال نود و دو به دلیل انجام پژوهش«بررسی رابطه میزان استفاده از تلویزیون‌های ماهواره‌ای و همگرایی ارزشی بین‌نسلی»، به عنوان پژوهشگر برگزیده از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مورد تقدیر قرار گرفت. 

همچنین از سال هشتاد و چهار مدرس دروس تخصصی ارتباطات(روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری) در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی(بندرعباس و تهران مرکز) و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده است. طی چهارده سال گذشته مدرس کارگاه‌های آموزشی و داور جشنواره تخصصی درحوزه روابط‌عمومی و رسانه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد دانشگاهی، شهرداری تهران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، سازمان نظام مهندسی و سایر سازمان‌ها و موسسات بوده است.

او از سال نود و شش عضو هیات علمی و استادیار ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده و به صورت تخصصی به فعالیت های آموزشی، علمی و تحقیقاتی در زمینه «روابط‌عمومی»، «ارتباطات خانواده»، «ارتباطات سلامت» و «ارتباطات برند» مشغول است.

 

بیوگرافی نویسنده

مدرک تحصیلی

دکتری تخصصی علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی درسال 1389

کارشناسی ارشد علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی درسال 1384

کارشناسی علوم ارتباطات گرایش روزنامه نگاری ازدانشگاه علامه طباطبایی درسال 1381

 

سوابق کاری

سرپرست گروه پژوهشی «ارتباطات علم وفناوری«در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

پژوهشگر پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی از سال 1385 تا 1394

مدیرگروه پژوهشی «فرهنگ و ارتباطات» پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی سال 1394

مدرس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی از سال 1388 تا 1398

مدرس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در سال 1394

رئیس مرکز بررسی های سبک زندگی جهاد دانشگاهی از سال 1390 تا 1392

مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل بانک کارآفرین از ابتدای سال 1392 تا 1394

مشاور ارتباطی و رسانه ای مدیرعامل بانک ایران زمین در سال 1394

مدیر روابط عمومی و مشاور مدیر عامل شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک( بانک مرکزی) در سال 1395

مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل شرکت ایران ارقام(ارائه بانکداری الکترونیک در ایران) در سال1396

مشاور ارتباطی و رسانه ای هلدینگ فن آوا در سال 1398 و 1399

مشاور رسانه ای و روابط عمومی کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا در سال 1399 و 1400

عضو کارگروه «گزارش ملی سیلاب ها»  و مسئول کمیته مستندسازی تجربه زیسته روابط عمومی سازمان های درگیر در سیل شمال و جنوب کشور در سال 1398

عضو شورای انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ازسال 1398 – ادامه دارد

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران و مسئول کمیته آموزش و پژوهش انجمن از سال 1392 تا 1395

عضو شورای علمی همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی سال 1394

عضو شورای علمی همایش ملی رسانه های اجتماعی در سال1390

عضوکمیته اجرایی همایش ملی جوانان و هویت ایرانی، همسازی عناصر دینی و ملی سال 1387

عضوکارگروه تخصصی اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان(مرکزمطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان) سال 1391

خبرنگار روابط عمومی شرکت ایران خودرو وبنیانگذار هفته نامه «کارآمد» شرکت ایران خودرو از سال 1381 تا 1383

عضو پیوسته انجمن روابط عمومی ایران

عضو پیوسته انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

پژوهشگر برگزیده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1392؛ عنوان پژوهش: بررسی رابطه میزان استفاده از تلویزیون های ماهواره ای و همگرایی ارزشی بین نسلی. کارفرما: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.

وبلاگ برتر در حوزه ارتباطات و روابط عمومی در همایش روابط عمومی الکترونیک در سال 1388؛  عنوان وبلاگ: راه ارتباطات.


 

 

توضیحات

ساعی، منصور(1391).رسانه و هویت ایرانی(مجموعه مقالات). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی.

ساعی، منصور و ساعی احمد(1397)، تلویزیون های ماهواره ای و همگرایی ارزشی بین نسلی.، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی

 

 

 

لینک کوتاه