هدف اسرائیل از حملات وحشیانه به غزه، ناامید کردن مردم از مقاومت است
کد خبر: 11653
سیدحسن نصرالله:

هدف اسرائیل از حملات وحشیانه به غزه، ناامید کردن مردم از مقاومت است

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت «روز شهید» گفت: پس از عرض خیرمقدم به حاضران محترم و ابراز افتخار به شهدا و خانواده‌های معظم آنان، امروز، روز شهید حزب الله است و منظور ما از این روز، همه شهدای مقاومت از آغاز مسیر مقاومت تا آخرین شهیدی است که امروز تشییع کردیم.

بیان فردا | نصرالله با بیان اینکه شهدا برای ما جایگاه ویژه‌ای دارند و واقعیت مقام شهادت چیزی است که ما با ذهن محدودمان نمی توانیم آن را درک کنیم، گفت: این خون شهید «احمد قصیر»و دیگر شهدا بود که شمشیر آمریکایی اسرائیلی را شکست داد، این عملیات همچنان بزرگترین و عظیم‌ترین و مهمترین عملیات در تاریخ مقاومت و نبرد با دشمن صهیونیستی است.

وی با اشاره به تجاوزات، جنایات جنگی و وحشیگری اسرائیل در نوار غزه و بمباران مداوم آن از 7 اکتبر، گفت: آنچه در جنایات، عجیب است، حملات علنی اسرائیل به بیمارستان‌ها به بهانه‌های واهی است که منجر به شهادت تعداد زیادی از جمله کودکان و زنان شده است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: یکی از اهداف اصلی دشمن از حملات وحشیانه و تروریسم در حق مردم غزه، به زانو درآوردن و تسلیم کردم مردم فلسطین، لبنان و مردم منطقه و ساقط کردن اراده آنها در مطالبه حقوق‌شان و ناامید کردن از گزینه پایداری و مقاومت است، این امر بیانگر  ماهیت این رژیم و روحیه انتقام‌جویی آن است که حد و مرزی نمی‌شناسد اما دشمن اشتباه می‌کند و این هدف محقق نخواهد شد، صهیونیست‌ها می‌خواهند به فلسطینی‌ها بگویند زمین، اسرا و مقدسات‌تان را فراموش کنید، آنها خطاب به لبنان می‌گویند ببینید غزه را نابود کردیم، ای مردم لبنان به اوضاع غزه نگاه کنید که در نتیجه مقاومت پدید آمده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: این اسرائیلی است که باید ناامید شود، آنها باید بدانند که پیکر تکه تکه شده شهدا و کودکان، نسلی جدیدی از مقاومت با روحیه شجاع‌تر و باایمان‌تر و مصمم‌تر ایجاد خواهد کرد که ان شا الله رژیم صهیونیستی را از صحنه روزگار پاک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تنها امریکا که این تجاوزات را مدیریت می‌کند، قادر به متوقف ساختن آن است، گفت: موضوع مهمتر تغییر یافتن افکار عمومی جهانی و روشن شدن کذب و دروغ ادعاهای صهیونیست‌هاست و ماهیت وحشیگری آنها هر روز برای جهان آشکارتر می‌شود.

نصرالله با بیان اینکه دیگر هیچکس در جهان جز دولت امریکا و وابستگان به آن، تداوم حملات به نوار غزه را تایید نمی‌کنند، اظهار داشت: از جمله جبهه‌های پشتیبان غزه، کرانه باختری است که در مسیر تشدید تنش قرار دارد و نگرانی اسرائیل از انفجار اوضاع در کرانه باختری کاملا آشکار است.

نصرالله با بیان اینکه حمله به پایگاه‌های اشغالگران امریکایی در عراق و سوریه به دلیل تجاوزات اسرائیل به غزه و در همبستگی با این منطقه انجام می‌شود، گفت: متاسفانه شاهد سخنانی درباره رهگیری عربی علیه موشک‌ها و پهپادهای یمنی علیه اسرائیل هستیم، آنچه که برادران یمنی انجام دادند،حتی اگر فرض کنیم این موشک‌ها و پهپادها به آنجا نرسید، آثار مهم و بسیار بزرگی داشت، گرچه فرضیه دیگری وجود دارد که دشمن اصابت این موشک‌ها و پهپاد را کتمان کرده است همچنین عملیات مقاومت علیه امریکایی‌ها موجب خدمت به ایده آزادسازی عراق و سوریه از بقیه نیروهای اشغالگر خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه وارد کردن نیروهای نخبه اسرائیلی به جنگ غزه نشانگر ناتوانی اسرائیل است، گفت: اسرائیل قادر به ترسیم تصویر پیروزمندانه برای صهیونیست‌ها نیست.

وی خطاب به امریکایی‌ها گفت: اگر می‌خواهید که این عملیات در جبهه‌های پشتیبان متوقف شود و منطقه به سمت جنگ منطقه‌ای علیه شما کشیده نشود، باید تجاوزات و جنگ علیه غزه را متوقف کنید.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه جبهه جنوب لبنان ان شاء الله جبهه‌ای برای تحت فشار گذاشتن دشمن باقی خواهد ماند، گفت: در هفته گذشته شاهد ارتقا و افزایش سطح عملیات مقاومت در جبهه لبنان هم از لحاظ کمی و هم کیفی بودیم و برای نخستین بار، پهپادهای انتخاری و موشک‌های البرکان و کاتیوشا را بکار گرفتیم.

وی تاکید کرد: ناکامی در به زانو در آوردن مردم غزه، شکست نظامی میدانی، تغییر دیدگاه کشورها، ترس از گشوده شدن جبهه‌های جدید به شکل گسترده‌تر، فشار آوارگان در داخل سرزمین‌های صهیونیستی، خسارات اقتصادی و فشار خانواده‌های اسرا و غیره همگی اینها موجب تحت فشار قرار گرفتن دشمن می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین