بازخوانی موضع 2 سال قبل پزشکیان در مورد مهسا امینی
کد خبر: 17466

بازخوانی موضع ۲ سال قبل پزشکیان در مورد مهسا امینی

مسعود پزشکیان حدود 2 سال پیش و همزمان با مرگ مهسا امینی پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد نوشته بود: «جا دارد زمین دهان باز کند و آدمی از شرم در زمین فرو رود.»

بیان فردا | روایت مجازی | مسعود پزشکیان که این روزها به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم معرفی شده است، حدود دو سال پیش و همزمان با مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد موضع صریحی در این خصوص اتخاذ کرده بود که در سوابق هیچ یک از هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیده نمی‌شود.

پزشکیان پس از مرگ مهسا امینی علاوه بر اینکه در صداوسیما نیز به شدت از او دفاع کرده و رفتار با مهسا امینی را نقد کرده بود در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس هم نوشته بود: « اینکه در جمهوری اسلامی دختری را به خاطر حجاب بگیرند و بعد جنازه‌اش را تحویل خانواده‌اش دهند غیرقابل قبول است. جا دارد زمین دهان باز کند و آدمی از شرم در زمین فرو رود. خدا به ما و بچه‌های ما و آینده سرزمین‌مان رحم کند.»

پزشکیان مهسا امینی

پزشکیان در جریان سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری نیز تنها نامزدی بود که مخالفت صریح خود را با گشت ارشاد و ضرب و شتم زنان به دلیل حجاب اعلام کرده بود. پزشکیان پیش از این نیز طرح نور را، طرح دانسته بود که بیشتر به سمت سیاهی می رود تا نور.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید