تحلیل آرای اعضای لیست «جبهه متحد انقلاب» در انتخابات مجلس
کد خبر: 16549

تحلیل آرای اعضای لیست «جبهه متحد انقلاب» در انتخابات مجلس

تحلیل آرای لیست «جبهه متحد انقلاب» در انتخابات مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که 19 نامزد مورد حمایت این فهرست یا قطعا وارد مجلس شده یا در دور دوم باید رقابا کنند. البته کف آرای این فهرست نیز حاکی از آن است که تنها حدود 8000 نفر تصمیم گرفتند تا به تمامی افراد این فهرست انتخاباتی رای دهند.

بیان فردا | حکمرانی | فهرست موسوم به جبهه متحد انقلاب از جمله فهرست‌های پرحاشیه و به تعبیر غلامعلی حدادعادل از جمله پاجوش‌های ایجاد شده در کنار چنار فهرست اصلی او در انتخابات محسوب می‌شود. فهرستی که عقبه سیاسی و تشکیلاتی چندانی ندارد و حتی محمدباقر قالیباف، نفر چهارم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران نیز حاضر به درج نامش در این فهرست نشده و خواستار خروج از آن شده بود. موضوعی که مورد موافقت گردانندگان این فهرست نیز قرار گرفت و آنان در نهایت قالیباف را از فهرست خود خط زدند.

بر اساس آنچه که در تبلیغات و پوسترهای انتخاباتی تحت عنوان جبهه متحد انقلاب منتشر شده است، اسماعیل کوثری، مرتضی آقاتهرانی، زهره الهیان، فاطمه بداغی، علی‌اصغر پورمحمدی، محسن پیرهادی، رضا تقی‌پور انوری، محمدیاسر ترابی، مجتبی توانگر، امیرحسین ثابتی، سیدمحمدجواد حاجی حسینی، حسن حمیدزاده ، حسین حسین‌زاده بحرینی، حسن خجسته باقرزاده، علی خضریان، مجتبی رحماندوست، مجتبی رضاخواه، عبدالحسین روح الامینی نجف‌آبادی، علیرضا سلیمی، اقبال شاکری، مالک شریعتی نیاسر، زهره طبیب‌زاده نوری، پیمان فلسفی، فاطمه قاسم پور، زهرا قلن‌بر، حسین محمدی سیرت، حسین نجابت، احمد نادری، سید محمود نبویان و سید علی یزدیخواه در این فهرست حضور داشتند.

نتایج منتشر شده از سوی وزارت کشور از آرای نهایی تمامی نامزدهای انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه، تهران، ری، شمیرانات، تجریش، اسلامشهر و پردیس حاکی از آن است که از جمع این فهرست 30 نفره، جمعا هشت نامزد شامل حجت الاسلام سید محمود نبویان، امیرحسین ثابتی، رضا تقی‌پور انوری، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، اسماعیل کوثری، سید علی یزدیخواه، علی خضریان و مالک شریعتی نیاسر موفق شده‌اند تا در جمع 14 نامزدی که در دور اول وارد مجلس خواهند شد قرار بگیرند.

جبهه متحد انقلاب

همچنین 11 نامزد مورد حمایت این فهرست شامل احمد نادری، پیمان فلسفی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی نجف‌آبادی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده نوری، حجت الاسلام حسین حسین‌زاده بحرینی، حسن خجسته باقرزاده، علی‌اصغر پورمحمدی، فاطمه قاسم پور و  مجتبی رحماندوست نیز به دور دوم رقابت‌ها راه پیدا کرده‌اند. 

دیگر اعضای این فهرست شامل 11 نفر باقی مانده یعنی، زهره الهیان، فاطمه بداغی، محسن پیرهادی، محمدیاسر ترابی، مجتبی توانگر،  سیدمحمدجواد حاجی حسینی، حسن حمیدزاده، مجتبی رضاخواه، اقبال شاکری، زهرا قلن‌بر و حسین محمدی سیرت نیز هیچ شانسی برای نمایندگی در انتخابات مجلس ندارند. در میان 11 نفر جامانده این فهرست زهرا قلن‌بر؛ با 154 هزار و 647 رای در صدر جاماندگان این فهرست قرار دارد.

از سوی دیگر اگر کمترین رای به هر عضو فهرست‌های انتخاباتی را مبنای رای لیستی و میزان اقبال مردم به هر لیست بدانیم، می توان نتیجه گرفت که تعداد افرادی که به شکل لیستی به فهرست جبهه متحد انقلاب رای داده‌اند در حدود 8000 نفر است، چرا که حسین محمدی سیرت به عنوان عضوی از این فهرست موفق به کسب تنها هشت هزار و 258 رای شده و در جایگاه 130 از میان 3372 نامزد انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس قرار گرفته است.

با فاصله اندکی ازاین نامزد عضو فهرست جبهه متحد انقلاب، محمدیاسر ترابی با هشت هزار و 577 رای قرار دارد.

با توجه به اشتراکات لیست‌های متعدد اصولگرایان با یکدیگر می‌توان کف رای هر یک از نفرات را تا حدی به میزان استقبال مردم از هر لیست، نسبت داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین