معاون صنایع‌دستی کشور:سند ملی توسعه صنایع‌دستی کشور تدوین می‌شود
کد خبر: 10253

معاون صنایع‌دستی کشور:سند ملی توسعه صنایع‌دستی کشور تدوین می‌شود

معاون صنایع‌دستی کشور در نشست سند ملی توسعه صنایع‌دستی گفت: سند توسعه صنایع‌دستی کشور با هدف توسعه کمی و بهبود کیفی و همچنین حفظ، احیا و ارتقای ارزش‌های معنوی و مادی صنایع‌دستی تدوین می‌شود.

عصر امروز دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ نشست سند ملی توسعه صنایع‌دستی کشور با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، سیدهادی سیادت مدیرکل حوزه ریاست صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری، اعظم میرزمانی مدیر امور هنر و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد آل امین قائم مقام طرح و برنامه ریزی صدا و سیما، کاظم نظری رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره، مهدی محمدی مدیر گروه صنایع‌دستی دانشگاه سوره، سیدجمیل احمدی مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سید مهدی سادات مدیر دبیرخانه خلاق معاونت علمی ریاست جمهوری و مدیران کل و مشاوران حوزه صنایع‌دستی در وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه جلالی ضمن خیرمقدم به حاضران در نشست گفت : سند ملی توسعه صنایع‌دستی کشور با هدف توسعه کمی و بهبود کیفی و همچنین حفظ، احیا و ارتقای ارزش‌های معنوی و مادی صنایع‌دستی تدوین می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه و بهبود فضای کسب و کار و تقویت نظام نوآوری صنایع و نیز تقویت فرصت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی موجود در کشور، تدوین سند جامع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در دستور کار این معاونت قرار دارد.

وی افزود: این سند که با حضور کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان گمرگ جمهوری اسلامی، کارشناسان برنامه و بودجه دانشگاهیان، کارشناسان و فعالان و دست اندرکاران صنایع‌دستی در حال نگارش و احصای دیدگاه‌ها و ارزیابی مشکلات و مسائل مرتبط با این حوزه است مبتنی بر استراتژی های آگاهانه، خلاقانه، آینده‌نگر و آینده‌ساز خواهد بود.

جلالی گفت: رونق صنایع‌دستی در کشور در گروی تعامل جمعی و حفظ زنجیره ارزش است چرا که این هنر صنعت دارای اصالت، شکوه و توانمندی‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند برای جامعه معنی‌آفرین و ارزش‌آفرین باشد.

وی تصریح کرد: این اقدام می‌تواند ضمن ترسیم آینده صنایع‌دستی ایران، همسویی خوبی را در بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد کند، به طوری که خلاءهای موجود در فرایندهای تولید و فروش محصولات را پر کند و ضمن اینکه می‌تواند در جهت تحقق اهداف شورای جهانی صنایع‌دستی نیز گام ارزشمندی بردارد. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور هنرمندان صنایع‌دستی و جامعه فعالان این حوزه را هدایت گرانی قابل اعتماد در جهت کمک به تدوین این سند دانست و گفت: از تمامی پژوهشگران، سندنویسان، صاحبان ایده و اندیشه، متولیان و کارشناسان دستگاه‌های بخش خصوصی برای ارایه دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی‌شان استقبال می‌کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تدوین سند جامع و راهبردی این هنرصنعت بتوانیم جایگاه صنایع‌دستی را بیش از پیش در نظام اقتصادی و تحولی کشور ارتقا ببخشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین