تهرانِ ۵۷ به روایت عکس/ از دادگاه چریک‌های فدایی تا انتخابات
کد خبر: 3378

تهرانِ ۵۷ به روایت عکس/ از دادگاه چریک‌های فدایی تا انتخابات

جدیدترین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوانِ «آینه در آینه ۲» در مکان این موزه افتتاح شد.

بیان فردا | تمدن |‌ به گزارش خبرنگار ما این نمایشگاه شامل عکس‌هایی از قربان خلیلی، هنرمند عکاسی است که سالِ ۱۳۵۷ شهر تهران و وضعیت سیاسی- اجتماعی آن دوران را توصیف کرده است. 

نمایشگاه «آینه در آینه ۲» همزمان با دهه فجر و درحالی افتتاح می‌شود که قسمت اول این نمایشگاه به‌عنوان بخش جنبی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و با کیوریتوری احسان آقایی، رییس سابق موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شده بود.

قسمت دوم  نمایشگاه آینه در آینه امسال نیز همزمان با دهه فجر و جشنواره هنرهای تجسمی با کیوریتوری مجبتی کوچکی، مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس برگزار شده است.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور هنرمندان مختلفی مانند عباس مشهدی‌زاده (مجسمه‌ساز)، مجتبی‌ آقایی، حسین نوروزی و سید احسان باقری (رییس خانه عکاسان) برگزار شد. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر اداره کل هنرهای تجسمی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران و دبیر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز در این افتتاحیه حضور داشتتد.

نمایشگاه (4)

موزه هنرهای معاصر تهران توانست خود را به روز کند

عبادرضا اسلامی کولایی، مدیر موزه هنرهای معاصر تهران در ابتدای این مراسم افتتاحیه با تشکر از توجهات وزارت ارشاد به این مکان فرهنگی و هنری گفت: حمایت وزارت ارشاد از موزه هنرهای معاصر تهران باعث شکل گرفتن پشتکاری برای این مجموعه شده است. موزه با کمک معاونت هنری توانست خود را به روز کند.

او اضافه کرد:  نگاهی که مدیریت فعلی موزه دارد بیشتر  پژوهش‌محور است و درحال حاضر ۱۵ کتاب در دست چاپ داریم.

کولایی با اشاره به استقبال صورت گرفته از نمایشگاه قبلی بیان کرد: مهمانان خارجی در نمایشگاه قبلی نکاتی می‌گفتند و از امانت‌داری هنردوستان ایرانی تشکر کردند و عقیده داشتند ایرانیان این امانت‌داری را به بهترین وجه انجام داده‌اند. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک خواهم گرفت

مجبتی کوچکی، کیوریتور نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران نیز در سخنانی با اشاره به ویژگی‌های آثار قربان خلیلی اظهار کرد: سه عکس مهم درباره انقلاب اسلامی ایران داریم که یکی از آنان متعلق به آقای خلیلی است. مجموعه عکس سرباز نزن که در روزنامه کیهان چاپ شده است.  سه دلیل داشت که ما دوباره اقای خلیلی را معرفی کردیم. یک کمیت کارهای ایشان و دوم اینکه ایشان هیچ تحصیلات اکادمیک نداشتند و خود آموز بودند و سومین دلیل آثار مهم ایشان است. آثار این هنرمند اغلب مفقود شده‌اند و من برای این موضوع از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک خواهم گرفت. در دهه‌های بعد ارزش این کارها بیشتر خواهد شد.

نمایشگاه (1)

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی کوتاه اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در این ایام فرخنده در این موزه زیبا که جزو مفاخر موزه‌های دنیا در حوزه هنرهای تجسمی است، نمایشگاهی برگزار شده است.

او اضافه کرد: در ۴۴ امین بهار انقلاب ما بیشتر قدر کارهای آقای خلیلی را می‌دانیم و در دهه‌های بعد بیشتر ارزش این کارها دانسته خواهد شد.

نمایشگاه «آینه در آینه ۲» با نمایش آثاری از قربان خلیلی تا ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت. در این نمایشگاه تصاویر کمتر دیده شده از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، دادگاه چریک‌های فدایی، انتخابات جمهوری اسلامی و ... به نمایش درآمده است.

 

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین