موی شاهزاده اتیوپی بعد از 155 سال از انگلیسی‌ها پس گرفته شد
کد خبر: 9163

موی شاهزاده اتیوپی بعد از ۱۵۵ سال از انگلیسی‌ها پس گرفته شد

آثار باستانی و موهای شاهزاده اتیوپی 155 سال پس از غارت بریتانیا به این کشور آفریقایی بازگشت.

بیان فردا | الجزیره نوشت: یک دسته از موی شاهزاده اتیوپیایی که در سال 1879 درگذشت و آثار باستانی که توسط ارتش بریتانیا در جریان نبرد قرن نوزدهمی علیه امپراتور اتیوپی، تئودروس دوم غارت شده بود، به این کشور آفریقای شرقی بازگردانده شد. اقلامی که در مراسمی به سفارت اتیوپی در لندن بازگردانده شد شامل سه فنجان نقره و یک سپر نیز بود.

این اشیاء در طول نبرد ماگدالا در سال 1868 غارت شد، زمانی که 13000 سرباز بریتانیایی قلعه امپراتور تئودروس دوم را در جایی که آن زمان حبشه نامیده می شد، محاصره کردند. امپراتور به جای تسلیم، خود را کشت.

تار مو برای پسر امپراتور، «شاهزاده آلمایهو» است. او هفت ساله بود که پس از جنگ و مرگ پدرش به انگلستان برده شد. او یک دهه بعد را در بریتانیا گذراند اما در سال 1879 در سن 18 سالگی درگذشت. بنا به درخواست گزارش شده ملکه ویکتوریا، او در دخمه های کلیسای سنت جورج در قلعه ویندزور، اقامتگاه سلطنتی در غرب لندن به خاک سپرده شد.

با این حال، پادشاهی بریتانیا درخواست خانواده شاهزاده برای بازگرداندن اجساد او را به بهانه «حفظ حیثیت» دیگرانی که در کلیسا دفن شده اند رد می‌کرد. اما اکنون دولت انگلیس موافقت کرده این اموال غارت شده را به موطن اصلی خود بازگرداند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین