شمار ایرانیان افسرده در ۲۶ سال گذشته ۲ برابر شد
کد خبر: 15776

شمار ایرانیان افسرده در ۲۶ سال گذشته ۲ برابر شد

در ایران تعداد مبتلایان به بیماری افسردگی در زنان دوبرابر مردان است.

بیان فردا | تن و جان| علی ناظری، عضو انجمن روانپزشکان ایران، گفت: در۲۶ سال گذشته آمار افسردگی در ایران حدود دو برابر شده است.

به گزارش انجمن روانپزشکان ایران، آقای ناظری افزود: در مقایسه استانی، تهران با بیشترین تعداد ابتلا در صدر استان‌های کشور قرار می‌گیرد و در مقابل استان‌های گیلان و یزد نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردارند.

عضو انجمن روانپزشکان ایران خاطرنشان کرد:  در ایران تعداد مبتلایان به بیماری افسردگی در زنان دوبرابر مردان است.

آقای ناظری توضیح داد: بیماری افسردگی نوعی از اختلال خلق است که در آن فرد به واسطه غم و اندوه مداوم علاقه خود را نسبت به موارد و داشته‌های لذت‌بخش خود، از دست می‌دهد. اختلال خلق زمانی روی می‌دهد که بیمار این حالت را به مدت بیش از دو هفته یا در همراهی سایر علائم بالینی داشته باشد و در فعالیت‌های روزانه خود دچار اختلال در عملکرد شود.

عضو انجمن روانپزشکان ایران یادآور شد: نقص در حافظه و تمرکز، اضطراب، تحریک پذیری و کاهش آستانه خشم، پرخاشگری، خستگی مداوم، بی‌میلی به فعالیت‌های لذت‌بخش، عذاب وجدان، درد‌های جسمانی بدون منشاء، افکار منفی و حتی خودکشی از علائم بیماری افسردگی است که در زندگی فردی و اجتماعی بیمار تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت که درصورت شیوع بالا در جامعه می‌تواند آسیب‌های به مراتب سنگین‌تر به بدنه جامعه وارد کند.

منبع : یورونیوز

 

دیدگاه تان را بنویسید

آخرین اخبار

پربازدیدترین